کرونا جان ۱۴۰ نفر دیگر را گرفت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: ۱۴۰ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خویش را بر اثر کرونا از دست دادند و شمار واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۸۷ دُز رسید.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا و بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(یکشنبه) تا امروز دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۵۵ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

همینطور تا کنون ۵ میلیون ۶۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۶۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

۳۶ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۷۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ هم تا کنون در کشور انجام شده است.
تا کنون ۵۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۹۵ نفر دُز اول، ۳۹ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۵۸ نفر دُز دوم و ۱۹۸ هزار و ۶۳۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۸۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۷۸۳ هزار و ۱۱۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

هم اکنون ۳۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، به رغم کاهش روند تلفات کرونا اما همچنان به آمار دو رقمی ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰ که تلفات روزانه کرونا ۹۴ نفر اعلام شد، نرسیده ایم.
روند سه رقمی شدن تلفات روزانه کرونا از ۱۳ فروردین سالجاری با ۱۱۷ نفر شروع شد و تا کنون این ارابه مرگ بر این مدار می تازد.
روز شنبه ۱۵ آبان ماه تلفات روزانه کرونا بعد از عبور خیز پنجم از کشور به پایین تعداد یعنی ۱۲۰ رسید.
خیز پنجم و مرگبار کرونا از آغاز تیر ماه در کشور شروع شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور اطلاع داد.
در این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار مرگ و میر در اثر کرونا از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.
همچنین رکورد مرگ و میر روزانه کرونا در این زمان چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار مرگ و میر از آغاز شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.
به هر روی گرچه روند تلفات روزانه کرونا کاهشی است اما احتمال خیز ششم کرونا می تواند در صورت هر گونه نرمال سازی و بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی، طغیان مجدد این ویروس را رقم بزند.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه هم اظهار داشت: هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید رحالت آماده باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم.
بر این اساس کلیدی ترین ابزار دفاعی در مقابل ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکلهای بهداشتی است و بدون شک میتوان در صورت بروز این خیز، سر به سلامت برد و مانع از تجربه مرگبار خیز پنجم کرونا شد.
ویروس کرونا از اوایل اسفند سال ۹۸ در کشور شیوع یافت و واکسیناسیون سراسری همزمان با ۲۲ بهمن سال قبل شروع شد.
۱۰۷۱