با حضور فرمانده کل سپاه آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا

به گزارش طب اصیل فاز سوم کارآزمایی واکسن نورا با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مرحله سوم بالینی واکسن نورا روز یکشنبه با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله شروع شد.
در این مراسم سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تزریق واکسن نورا، سومین دز واکسن کرونا خویش را دریافت کرد.
حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه بقیه الله (عج) در این مراسم ضمن اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: ما در دانشگاه بقیه الله (عج) با خودباوری و کوشش برای عبور از مرزهای دانش، تلاش می نماییم انتقام خویش را از عاملان ترور حاج قاسم سلیمانی بگیریم.
وی اضافه کرد: بعد از تایید نتایج فاز سوم آزمایش بالینی واکسن نورا، پنج ملیون دز از این واکسن را برای تزریق توزیع خواهیم کرد.
فرمانده دانشگاه بقیه اللله اظهار نمود: ما زمانی کار بر روی این واکسن نوترکیب را آغاز کردیم که ساخت این نوع واکسن ها هنوز جایی در جوامع مختلف نداشت؛ چونکه زمانی که واکسن های کرونا تولید شد، همه بر مبنای ویروس کشته شده ساخته شده بودند. اما امروز تحقیقات نشان داده بهترین واکسن، واکسن های نو ترکیب است به نحوی که امروز بیشتر از ۵۰ واکسن نوترکیب در دنیا درحال مطالعه قرار دارند تا خویش را به بازار مصرف برسانند.
وی اضافه کرد: واکسن نورا در فازهای بالینی خود ثابت کرد با حدود ۹۰ درصد اثر بخشی می تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد.
ابوالقاسسمی اشاره کرد: برای پیمودن مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خود ۱۰ هزار نفر از امروز به صورت داوطلبانه این واکسن را تزریق می کنند.

منبع: