تایید قرص کرونای فایزر در انگلیس

انگلیس قرص کرونای تولید شرکت فایزر را برای بزرگسالان مبتلا به نوع خفیف تا متوسط​​ کووید۱۹ که در معرض خطر بالای وخیم تر شدن بیماری هستند، تایید کرده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی در انگلیس (MHRA) روز گذشته (جمعه) اعلام نمود که قرص پاکسلووید (Paxlovid) زمانی مؤثرتر است که در مراحل اولیه مبتلا شدن به کووید-۱۹ و ظرف پنج روز بعد از بروز نخستین علایم مبتلا شدن به این بیماری مصرف شود.
پیش از این هم شرکت فایزر اعلام نمود که قرص پاکسلووید تقریباً تا ۹۰ درصد در جلوگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر کرونایی موثر است. همینطور به قول این شرکت، این دارو اثربخشی خویش را در مقابل سویه اٌمیکرون هم حفظ می نماید.
خبرگزاری رویترز در این گزارش آورده است: پاکسلووید به صورت دو قرص جداگانه و به میزان دو بار در روز و به مدت پنج روز مصرف می شود.
همچنین بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، بر مبنای آمارهای رسمی، تاکنون حدودا ۱۳ میلیون مورد مبتلا شدن به کووید۱۹ در انگلیس به ثبت رسیده و نزدیک به ۱۴۹ هزار نفر هم در این کشور جان خویش را بر اثر عوارض مبتلا شدن به این بیماری از دست داده اند.

منبع: