در راستای تامین امنیت غذایی مادران باردار و کودکان مناطق محروم صورت می گیرد ارائه ساشه دارویی در سیستان و بلوچستان جهت تامین امنیت غذایی محرومان

به همت بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام و مشارکت وزارت بهداشت، تفاهمنامه ارتقای امنیت غذایی مادران باردار، شیرخواران و کودکان در مناطق محروم کشور به امضا رسید.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در مراسمی با حضور مدیران عامل بنیاد ۱۵خرداد، گروه دارویی برکت، معاون و تعدادی از مدیران وزارت بهداشت و رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی آیین امضای تفاهمنامه طرح “مثبت سلامت” در محل ستاد اجرائی فرمان امام انجام شد.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در این مراسم اظهار داشت: مایه مباهات است که در زمینه امنیت تغذیه ای پیشگام شدیم و این مسئله همیشه جزو دغدغه های ستاد اجرائی فرمان امام بوده و امیدوار هستم در سال آینده جشن نتایج درخشان این طرح را بگیریم.
حمیدرضا علیان زادگان اضافه کرد: تفاهمی که امروز امضا می شود یک تفاهم چهارجانبه بین بنیاد ۱۵ خرداد، وزارت بهداشت، گروه دارویی برکت و انستیتو تحقیقات تغذیه است و بنیاد ۱۵ خرداد نقش ارزیابی را در این طرح دارد.
وی با اشاره به این که مادران باردار، شیرخواران و کودکان زیر ۵ سال در این طرح بعنوان هدف تعریف شده اند و این طرح بصورت فاز به فاز اجرا می گردد، اظهار داشت: ارائه ساشه دارویی بصورت پایلوت ابتدا در منطقه سیستان و بلوچستان به اجرا در می آید و سپس در کل کشور تعمیم داده خواهد شد.
مدیرعامل ۱۵ خرداد اشاره کرد: حجم سرمایه گذاری انجام شده در فاز اول ۳ میلیارد تومان است.
علیان زادگان با اشاره به این که انجام این ارزیابی ها بر طبق مجوز کمیته اخلاق وزارت بهداشت انجام می شود، افزود: در مراحل اولیه از افرادی که این ساشه های دارویی را دریافت می کنند رضایت نامه دریافت می شود و آنها می دانند که در یک فرآیند مطالعاتی قرار دارند.

وی ادامه داد: هدف از این طرح شناسایی چالش ها و تامین امنیت غذایی در مناطق محروم کشور است، تمام این ساشه های دارویی در گروه دارویی برکت تولید شده و در صورت مؤفقیت آمیز بودن این دارو در رژیم غذایی افراد شناسایی شده قرار می گیرد و در نهایت در پوشش سراسری کشور نیز گسترش خواهد یافت.
معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز در این مراسم اظهار داشت: تامین امنیت غذایی کاری است که در کشور مغفول مانده بود و اقدام ستاد اجرائی فرمان امام برای ورود به این حوزه، اقدامی راهبردی و اساسی است.
کمال حیدری اضافه کرد: سرمایه گذاری برای محروم ترین مناطق و محروم ترین اقشار کشور، اساسا پرسودترین کار است و ان شاالله سود این سرمایه برای بانیان آن دارای برکت باشد.
معاون بهداشت افزود: دغدغه امنیت غذایی را می خواهیم در زمینه مکمل های غذایی برای قشرهایی مانند کودکان شیرخوار برطرف نماییم و این یک حرکت بزرگ و گام اساسی برای فردای این سرزمین است.
در آخر این مراسم تفاهمنامه بین مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد، گروه دارویی برکت، وزارت بهداشت و انستیتو تحقیقات تغذیه امضاء شد.