زالی: مثبت شدن تست های PCR مراجعان سرپایی نشان از چرخش بالای امیکرون دارد

طب اصیل: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به شیوع بالای کرونا با سویه امیکرون اشاره کرد: بالا رفتن و مثبت شدن تست های پی سی آر در مراجعان سرپایی نشان دهنده چرخش بالاتر ویروس می باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی اظهار نمود: تعداد موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران به ۲۵۰ مورد رسیده که ۱۴۲ بیمار جدید در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.
وی با اشاره به اینکه با احتساب اینکه تعداد بیماران بستری با تشخیص کرونا در تهران به عدد دو هزارو ۳۵۷ بیمار می رسد اضافه کرد: قریب ۶۹۹ نفر از این بیماران در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.
بگفته رییس دانشگاه در شبانه روز گذشته میزان مراجعان بخش های سرپایی درمانی و بهداشتی در تهران بیش از ۱۵ هزار و ۸۵۰ بیمار بوده است.
زالی اشاره کرد: به طورکلی در مجموع ۴۸ درصد تست های pcr هفته گذشته شهروندان تهرانی که به مراکز درمانی و یا سرپایی مراجعه داشته اند مثبت بوده، این درحالی است که این عدد در مقایسه با هفته گذشته عدد ۱۰ تا ۱۵ درصد اعلام شده بود.
وی اشاره کرد: بالارفتن و مثبت شدن تست های پی سی آر در مراجعان سرپایی نشان دهنده چرخش بالاتر ویروس می باشد.
رییس دانشگاه نسبت به شیوع بالای کرونا هشدار داد و خواهان رعایت دقیق ترشیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در فضاهای مسقف و پرتراکم خصوصا انجام سریعتر واکسیناسیون نوبت سوم شد.
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی اظهار داشت: هم اکنون مجموع افراد واکسینه شده در مقابل کرونا در تهران بیش از ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که سه میلیون و ۵۴۰ هزار نفر تا کنون نوبت سوم را دریافت کرده اند، ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نوبت دوم و مجموع افرادیکه در نوبت اول واکسینه شده اند ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر است.