مدارس  سیستان و بلوچستان روزشنبه غیرحضوری خواهد بود

به گزارش طب اصیل ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مدارس استان به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان فردا /شنبه/ تعطیل و کلاسها غیرحضوری برگزار می شود.
علیرضا شهرکی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: این تصمیم با توجه به تغییر رنگ بندی ها در سطح استان و بمنظور اهمیت دادن به سلامتی دانش آموزان، اولیا، معلمین و کادر آموزشی و جلوگیری از گسترش سویه جدید کرونا اتخاذ شده است.
وی تصریح کرد: بنا بر اعلام کارشناسان حوزه بهداشت و درمان ویروس اُمیکرون را نباید خفیف قلمداد کرد و نسبت به آن بی تفاوت بود، چونکه زمانی که تعداد مبتلایان زیاد شود، خواه ناخواه تعداد بستری ها و به دنبال آن مرگ و میر هم افزایش می یابد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شدت اُمیکرون نسبت به سویه دلتا خفیف تر است، اما به علت سرعت بالای انتقال و ابتلا، امکان افزایش بیماران بدحال و تعداد بستری ها در مدت بسیار کوتاهی وجود دارد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با ابتلای یک هزار و ۲۴۳ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۴۱ هزار و ۶۲۲ نفر رسید.
سید محمد هاشمی شهری اظهارداشت: در شبانه روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.
وی با بیان اینکه هم اینک ۱۱۳ بیمار حاد تنفسی و ۲۷ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست نمود هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و شستشوی دست ها اصول بهداشتی و آداب تنفسی را بخوبی رعایت نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ضمن اشاره به شیوع سویه جدید کرونا اظهار داشت: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.
منبع: