۱۶۷ فوتی دیگر

به گزارش طب اصیل مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۷بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۵۳ نفر رسید.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: تا کنون ۶۱ میلیون و ۷۲۷ هزار ۱۷۹ و نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۱۵ نفر دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۱۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۸میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۰۵ دُز رسید.
همچنین در شبانه روز گذشته ۲۱۱ هزار و ۹۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۳۴بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۷۶۸ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۵۵نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۵۳ نفر رسید.
تا کنون ۶۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.
۳۴۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ هم در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۴۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی به سر نمی برد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم بهمن ماه در پیامی توئیتری ضمن اشاره به افزایش موارد بستری و سرپایی از ورود کشور به پیک ششم کرونا اطلاع داد.
بهرام عین اللهی در این توئیت نوشت: متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام نماییم که عملا وارد پیک ششم شده ایم.
وی افزود: سفارش اکید وحتی خواهش ما رعایت همان راهکارهای ساده اما مهم وحیاتی است، استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن بخصوص دز سوم است.
تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همینطور نسبت به «سونامی» سویه های اومیکرون و دلتا به دنبال رکوردشکنی موارد مبتلا شدن به «کووید ۱۹» در سطح جهان اخطار داد. وی بار دیگر خواهان دسترسی منصفانه به واکسن کرونا در سطح جهان شد.
وی اضافه کرد: «میلیاردها نفر» در سطح جهان همچنان به صورت کامل در مقابل بیماری ویروس کرونا «آسیب پذیر» هستند.
همه گیری ویروس کرونا تابحال جان بیشتر از پنج میلیون نفر را در سطح جهان گرفته است.

منبع: