استاد دانشگاه انگلستان: توقع از مددکاران اجتماعی ایجاد ارتقاء در جامعه است

به گزارش طب اصیل استاد دانشگاه از انگلستان و بزرگترین نظریه پرداز معاصر نظریه های مددکاری اجتماعی اظهار داشت: در حقیقت ما با مددکاری اجتماعی و نظریه های موجود، توجه افرادی که درگیر هستند را جلب می نماییم و از مددکاران اجتماعی این توقع را داریم که در جامعه ارتقاء ایجاد کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا، دکتر «مالکلم پین» روز چهارشنبه در چهارمین کنگره آنلاین بین المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران به مناسبت روزهای ملی و جهانی مددکاری اجتماعی با موضوع مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی در سخنرانی خود با عنوان ادغام اجتماعی و همبستگی در سه نوع نظریه مددکاری اجتماعی اضافه کرد: ارتباطات اجتماعی به همه افراد مرتبط می باشد و هرشخصی در جامعه دارای جایگاهی خاص است و نهایتاً این افراد می توانند گروه هایی را به وجود آورده و به عضویت گروههای اجتماعی درآیند. تاکید ما در حقیقت بر افراد و تعاملات گروهی و حضور در موسسات است که می تواند بوسیله قراردادهای اجتماعی این تعاملات را برقرار کرد.
وی اشاره کرد: موضوع مهم این است که این تعاملات درباب ادغام و شمول اجتماعی راحت نیست و ادغام اجتماعی در کنار این موارد مثبت، تضاد و مشکلات را نیز در بر دارد. ما در واقعیت می توانیم ادغام اجتماعی را داشته باشیم و این روند در یک حلقه افراد را قرار می دهد.
پین اظهارداشت: در حقیقت ما با مددکاری اجتماعی و نظریه های موجود، توجه افرادی که درگیر هستند را جلب می نماییم و ما از مددکاران اجتماعی این توقع را داریم که در جامعه ارتقاء ایجاد کنند و در این راستا به افراد و موسسات فعال در این عرصه کمک می نماییم و این نتیجه ارتقاء کلی موجب کاهش تنش در جامعه می شود و می توان از این طریق در جامعه تغییر ایجاد کرد.
این استاد دانشگاه انگلستان با اعلان اینکه زمانی که درباب نظریه مددکاری اجتماعی صحبت می نماییم درباره شمول مددکاری اجتماعی صحبت می شود، افزود: باید مددکاری اجتماعی جهانی را اجرائی نماییم و باید در قالب آموزش بتوانیم ارتباطات اجتماعی را برای ارتقای جامعه مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: مهارت های حل مسائل و توسعه اجتماعی موردنظر در مدلهای ارائه شده در زمینه مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی است. تعدادی از مدل هایی که به فقر زیاد و مسائل مسکن توجه نمی کنند، برای مددکاران اجتماعی به پیچیدگی های این مدلها توجه نشده و این مدلها ناکارآمد محسوب می شوند.
پین همین طور گفت: کار مددکاران اجتماعی به مراقبت، کمک و مشاوره مرتبط می باشد و در حقیقت شما باید برای افراد مشاوره انفرادی ارائه دهید تا بتوانید در جامعه و خانواده تغییرات رفتاری ایجاد کنید.
این نظریه پرداز معاصر افزود: رویه ها و سنت نشان از این است که مددکاری اجتماعی خودرا با ارزش های اجتماعی انطباق می دهد و در حقیقت تامین نیازهای اجتماعی را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: توجه اصلی ما بر ارزش های فرهنگی و توسعه زندگی خانوادگی است که مددکاری اجتماعی بتواند منجر به افزایش روحیه افراد شود. رویه ها متاثر از کارایی مددکاری اجتماعی هستند و اهمیت مددکاری اجتماعی از این منظر دارای اهمیت ویژه ای است.
پین اظهار داشت: نظریه مددکاری اجتماعی توجه کلی به حوزه رویه های حل و فصل و ایجاد تغییر در زندگی دیگران دارد. ایجاد تغییر بین افراد در زندگی بسیار مشکل است و برای این مهم یکسری مقاومت ها وجود دارد و توجه به اهداف کمک مددکاران اجتماعی بسیار مهمست و ما باید به گونه ای رویه ها را پیاده سازی نماییم که نیت های دوگانه ای را سبب نشود.
این استاد دانشگاه همین طور افزود: ما در حقیقت در سه منطقه جهان با کمک سه مولف یا نویسنده در صدد این هستیم که اثبات نماییم افراد را با تنوع های ارزشی باید در کنار هم داشته باشیم.
وی اظهار داشت: طردهای اجتماعی می توانند در ارتباط با شخصیت افراد و یا این که به سبب مشخصات ظاهری افراد و یا طرد از نظر جنسیت باشد و نگرش های فرهنگی می تواند به طرد اجتماعی کمک نماید و مفروضات تعدادی از افراد در زمینه های فرهنگی می تواند منجر به طرد اجتماعی شود.
پین افزود: ما بعنوان مددکاران اجتماعی باید بتوانیم برای افراد جایگاهی را در اجتماع ایجاد نماییم و ارتباط بین افراد، اماکن و جایگاه ها را تعریف و برقرار نماییم. باید بوسیله مهارت آموزی بتوانیم افرادی را که توانایی کمتری دارند برای حضور در اجتماع تشویق نماییم و از این راستا قدر افراد را بدانیم.
این نظریه پرداز معاصر اشاره کرد: در حقیقت یکی از ارزش های حوزه کارهای مددکاری اجتماعی در رابطه با افراد جامعه، شمول اجتماعی است. نظریه های مددکاری اجتماعی فی نفسه وارد جزئیات در رابطه با این حوزه می شوند. در حقیقت مددکاری اجتماعی را می توانیم از دیگران فرابگیریم.
منبع: