توضیح دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره انتصاب رئیس دانشکده پیراپزشکی

به گزارش طب اصیل دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیرو اخبار منتشره در مورد انتصاب حجت الاسلام دکتر جلائی نوبری به ریاست دانشکده پیراپزشکی، با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود: انتصاب ریاست دانشکده با رعایت نظر اکثریت اعضا و از گروهی که بیشترین عضو هیات علمی را در دانشکده دارد، انجام می شود و موضوع غیر عادی نیست.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این بیانیه که روز جمعه در صفحه این دانشگاه در شبکه اجتماعی اینستاگرام انتشار یافت، آمده است: دانشکده پیراپزشکی بر خلاف اسم آن، تلفیقی از گروههای متنوع بوده و علاوه بر گروههای تکنولوژی تصویربرداری، علوم آزمایشگاهی و هوشبری، گروههای معارف اسلامی، ادبیات و تربیت بدنی را هم شامل می شود.
در این بیانیه آمده است: گروه معارف اسلامی، به تنهایی بیشتر از یک سوم اعضای هیات علمی دانشکده پیراپزشکی را ایجاد کرده و با احتساب گروههای ادبیات و تربیت بدنی نصف اعضای هیات علمی دانشکده را تشکیل می دهند؛ ازاین رو و با در نظر گرفتن رتبه علمی دانشیاری و سوابق مدیریتی مختلف و موفق جناب آقای دکتر نوبری، انتصاب ایشان در این مسئولیت اقدامی خارج از ضوابط و مقررات نبود.
در این بیانیه آورده شده است: علیرغم این موارد و در جهت احترام به نظر بزرگان و خواست مردم بزرگوار، منتقدین دلسوز و رعایت مصالح عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی کردن شیطنت دشمنان نظام، آقای دکتر جلائی نوبری از سمت مدیریت دانشکده پیراپزشکی استعفا کردند که این امر نشانه درایت، تقوا و دلسوزی ایشان به انقلاب و کشور عزیزمان می باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین نوبری هم در نامه استعفای خود که ضمیمه این پست اینستاگرامی است افزوده است: بنا بر رعایت مصالح عالیه نظام جمهوری اسلامی و سد نمودن راه هجمه مغرضانه بدخواهان دولت مردمی، استعفای خویش را اعلام می کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هم از استعفای آقای نوبری بعنوان اقدامی ایثارگرانه و بزرگوارانه یاد کرده و با آن موافقت کرده است.

به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، این انتصاب روز گذشته در فضای مجازی بازتاب داشت و بعضی از ریاست یک فرد با تحصیلات غیرپزشکی بر دانشکده پیراپزشکی انتقاد کردند. امروز – جمعه – بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روسا و سرپرست های دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر خواست فارغ التحصیلان علوم پزشکی را در مشاغل مدیریتی مرتبط به کار گیرند و احکام مغایر لغو شود.
وی در این نامه نوشت: باتوجه به وظایف تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لزوم ایجاب می کند تا در مشاغل مدیریتی مرتبط در آن دانشگاه، دانشکده از فارغ التحصیلان رشته های گروه علوم پزشکی استفاده گردد.
وی متذکر شد که نسبت به رعایت دستور فوق اقدام و درصورتیکه احکامی مغایر با آن صادر شده نسبت به لغو ابلاغ مذکور اقدام نموده و مراتب را به دفتر وزیر بهداشت اعلام گردد.

منبع: