سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا : مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از افزایش اومیکرون بعد از ایام نوروز پیشگیری کنند

به گزارش طب اصیل سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد: مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از افزایش احتمالی اومیکرون بعد از تعطیلات نوروزی پیشگیری کنند.
عباس شیراوژن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اضافه کرد: ممکنست بعد از تعطیلات نوروزی باتوجه به افزایش جا به جایی ها به سبب مسافرت و دید و بازدیدها کرونا باردیگر اوج بگیرد بنا بر این از مردم می خواهیم شیوه نا مه های بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایند.
وی گفت: سفارش می شود در محیط های بسته و تجمعات با دقت بیشتری فاصله گذاری را رعایت نمایند و استفاده از ماسک به طور حداکثری لازم است.
شیراوژن افزود: از مردم می خواهیم در مکان هایی که تهویه مناسب و گردش آزاد هوا دارد، حضور یابند و واکسیناسیون خودرا کامل و نوبت سوم را تزریق و دیگران را هم به تزریق واکسن تشویق کنند. در اینصورت امید است که احتمال ابتلاء به بیماری سخت و شدید بسیار کمتر خواهد شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد: در صورت داشتن علایم بیماریهای تنفسی از دیگران و اطرافیان فاصله بگیرید و اگر مشاهده کردید تعدادی از هموطنان از رعایت های شیوه نامه های بهداشتی خسته شده اند، شما خسته نشوید و آنها را هم به صبوری در مقابل مشکلات و سختی های رعایت کردن ها سفارش کنید.
شیراوژن اشاره کرد: ممکنست اومیکرون برای شما کمی شدید تر از یک سرماخوردگی باشد ولی ممکنست در صورت عدم رعایت و انتقال به دیگران در یک فرد سالخورده یا دارای بیماری زمینه ای یا واکسن نزده به بدحالی و تنفس با دستگاه یا حتی فوت منجر شود.
به گفته وی، شاید خیلی از افرادی که الان در تخت های ویژه بستری اند یا روزانه فوت می کنند، بیماری را جدی نگرفتند.

شیراوژن گفت: امیدوار هستم که مردم ما این زحمت ناچیز را تحمل کنند و با تزریق واکسن، ایمنی لازم را برای خود و جامعه تامین کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، تا کنون ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۴۵ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۷۲ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۲۱ دُز رسید.
روز گذشته ۹۰ هزار و ۴۷۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
منبع: