عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: قرارگاه جمعیت گام های خوبی در تحقق سیاست های جمعیتی برداشته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور مسؤلان این حوزه توانسته گام های خوبی را در عرصه تحقق سیاست های جمعیتی بردارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت بهداشت، فاطمه محمدبیگی عنوان کرد: امروز سالروز ابلاغ سیاست های جمعیتی از جانب مقام معظم رهبری و آغاز هفته ملی جمعیت است و به علت عرضه خدمات برای داشتن جمعیت سالم و پویا که مقدمه پیشرفت و توسعه است، از نیروهای حوزه سلامت تشکر می نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در قانون جوانی جمعیت، بیشترین مواد قانونی در ارتباط با حوزه سلامت است و وظیفه حوزه سلامت، سنگین است.
محمدبیگی اضافه کرد: در ستادهای استانی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور هم قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده تشکیل شده و در هفته ملی جمعیت، مشاوران امور بانوان ادارات جمعیت و کارشناسان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی، مشغول ترویج برنامه های آموزشی و فرهنگسازی در زمینه تحقق سیاست های جمعیتی هستند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سایر دستگاههای اجرایی باید برای اجرای قانون جوانی جمعیت در مواردی مانند عرضه خودرو به مادران باردار، تأمین زیرساخت های راه و شهرسازی و عرضه خدمات شهری، تأمین مهدهای کودک و مراکز دوستدار مادر و کودک به وزارت بهداشت کمک کنند.
۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه هفته ملی جمعیت است.