رئیس سازمان اورژانس کشور: ۳ هزار دستگاه از آمبولانس های کشور فرسوده می باشند

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: در زمان حاضر سه هزار دستگاه از آمبولانس های کشور فرسوده می باشند و باید از ناوگان بیرون بروند که باید در یک پروسه سه تا چهار ساله این کار صورت گیرد.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز یکشنبه به نقل از دکتر جعفر میعاد فر اضافه کرد: باتوجه به ضرورت و با پیگیری انجام شده امسال با دستور رییس جمهور مجوز خرید حدود هزار دستگاه آمبولانس جدید برای اورژانس کشور صادر گردیده است.
وی بیان کرد: در همین ارتباط نشست هایی با رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شده و تا آخر سال خبرهای خوبی در حوزه تامین آمبولانس اعلام می شود.
میعادفر افزود: امروز با اهمیت ترین دغدغه مسئولان کشور در بخش اورژانس، خرید آمبولانس است و رییس جمهور، رییس مجلس و وزیر بهداشت بر نوسازی ناوگان اورژانس تاکید دارند.
رئیس سازمان اورژانس کشور درباره ایجاد ساختمان برای پایگاه های کانکسی استان بوشهر اظهار داشت: برای ساخت و تامین پایگاه ها باید از اعتبارات کشوری که به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص می یابد، اعتبارات استانی و حوادث، کمک خیران و قسمتی از آن نیز از شرکت های صنعتی فعال در این استان که باید حق آلایندگی پرداخت کنند، تامین گردد.
میعادفر یکی از مسائل اورژانس استان بوشهر را نبود ساختمان مرکزی مناسب عنوان نمود و اضافه کرد: اورژانس این استان باید دارای ساختمان مرکزی باشد اما این استان از ساختمان مناسبی برخوردار نیست و این موضوع، طرح یکپارچه سازی را با تأخیر روبرو کرده است.
وی افزود: باید در فرآیندی ۲ ساله ساخت ساختمان مرکزی اورژانس استان بوشهر صورت گیرد.
رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: تعمیرات و بهسازی پایگاه های اورژانس قسمتی از نیازها و درخواست های کارکنان این مجموعه است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی افزود: اعتبارات لازم برای ساخت ساختمان اورژانس استان بوشهر باید از سازمان اورژانس کشور و بودجه استانی تامین شود تا بتوانیم فضای مناسبی برای خدمت رسانی بهتر و با سرعت بالا به لطمه دیدگان و بیماران داشته باشیم.
میعادفر درباره تقویت اورژانس هوایی در استان بوشهر به ویژه در جزیره خارگ اظهار داشت: برای تقویت اورژانس هوایی تفاهم هایی امضا شده است و در این استان هر مسئولی که می تواند باید برای این مساله مهم کمک و هم افزایی کند.
وی افزود: البته با دستور رهبر معظم انقلاب و رییس ستادکل نیروهای مسلح نیروهای نظامی بخوبی در موضوع اورژانس هوایی وارد عمل شده اند.
رئیس سازمان اورژانس کشور با اعلان اینکه اورژانس هوایی در حوادث ترافیکی جاده ای بسیار یاری رسان است اظهار داشت: بوشهر استانی ویژه ای است و باید خدمات اورژانس هوایی در آن وجود داشته باشد.