بررسی موارد مبتلا شدن به آبله میمون در جهان

بگفته مقامات بهداشتی و گزارش رسانه های محلی، موارد مبتلاشدن به ˮآبله میمونˮ در کشورهای اروپایی و همین طور ایالات متحده، کانادا و استرالیا درحال بررسی است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، آخرین موارد جدید مبتلا شدن به بیماری آبله میمون در فرانسه، ایتالیا، سوئد و استرالیا گزارش شده است. پیش از این هم موارد مبتلا شدن به این بیماری در ایالات متحده، اسپانیا و پرتغال شناسایی شده است و همینطور ۱۳ مورد مشکوک در کانادا تحت بررسی قرار دارند.
آبله میمون در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا بیشتر شایع است. موارد مبتلا شدن به این بیماری در خارج از این مناطق اغلب با سفر به این نواحی مرتبط می باشد.
طبق اعلام سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS)، آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر است که معمولاً خفیف است و اغلب افراد در عرض چند هفته بهبود پیدا می کنند. این ویروس به سادگی بین مردم پخش نمی گردد و گفته می شود که خطر مبتلا شدن به آن برای عموم مردم خیلی کم است.
نخستین مورد مبتلا شدن به آبله میمون در انگلیس در هفتم “ماه می” گزارش شد. گفته شده این بیمار به تازگی به نیجریه سفر کرده بود. هم اکنون ۹ مورد مبتلا شدن در انگلیس تایید شده است. همینطور طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) منبع این عفونت ها هنوز مورد تایید قرار نگرفته اما به نظر می آید موارد انتقال بومی بوده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از شبکه خبری بی بی سی، مقامات استرالیا امروز (جمعه) نخستین مورد مشکوک به بیماری آبله میمون را در یک مرد گزارش کردند که بعد از بازگشت از اروپا بیمار شده است.