مدیرکل انتقال خون استان تهران: فعالیت ۵ مرکز اهدای خون در تعطیلات نیمه خرداد

به گزارش طب اصیل مدیرکل انتقال خون استان تهران اظهار داشت: ۵ مرکز اهدای خون و یک تیم سیار خونگیری درحرم امام خمینی(ره) در استان تهران برای تعطیلات نیمه خردادماه فعال است.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا از اداره کل انتقال خون استان تهران، دکتر محمدرضا مهدی زاده اضافه کرد: مراکز اهدای خون شهرری، ستاری و تهران پارس در روز جمعه سیزدهم خرداد از ساعت ۹ بامداد تا ۷ بعدازظهر و همینطور مرکز اهدای خون وصال شیرازی در روز جمعه سیزدهم خرداد از ساعت ۸ بامداد تا ۱۰ شب و در تعطیلات روزهای شنبه ۱۴ خرداد و یکشنبه ۱۵ خرداد، از ساعت ۸ بامداد تا ۸ و نیم شب آماده خدمت به داوطلبان اهدای خون است.
وی افزود: تیم سیار خونگیری مستقر در حرم حضرت امام خمینی(ره) هم در روز جمعه سیزدهم خردادماه و از ساعت ۵ بعدازظهر تا آخر مراسم و همینطور در روز شنبه چهاردهم خرداد و همزمان با برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام(ره)، این تیم سیار در ضلع جنوب غربی مترو واقع در صحن شرقی مرقد امام خمینی(ره) از ساعت ۷ بامداد تا آخر مراسم، میزبان حضور مردم شریف و نوعدوست برای انجام عمل انسان دوستانه اهدای خون خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: مرکز اهدای خون ورامین هم در روز یکشنبه پانزدهم خرداد و همزمان با حماسه تاریخی و قیام انقلابی مردم این شهرستان، از ساعت ۸ بامداد تا ۴ بعدازظهر فعال خواهد بود و داوطلبان اهدای خون می توانند برای نجات جان انسان ها به این مرکز رجوع کنند.
مهدی زاده با دعوت از مردم مهربان و خیرخواه استان تهران برای مشارکت در امر اهدای خون، تصریح کرد: نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است که امیدواریم با حضور و همراهی مردم عزیز مثل همیشه، در تأمین خون و فرآورده های خونی بیشتر از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی سطح پایتخت موفق باشیم.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، اهدای خون در ایران کاملا داوطلبانه انجام می شود و در سال حدود دومیلیون و یکصد هزارنفر به منظور کمک به بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده های آن خون اهدا می کنند.
منبع: