معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در افتتاح خدمت جدید سلامت در فورگ: بیشتر از ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است

به گزارش طب اصیل معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با قدردانی از تلاشگران سپیدپوش خانواده سلامت کشور به پاس جانفشانی در بحران کرونا، افزود: با تلاشهای انجام شده تا کنون بیشتر از ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که دستاورد بزرگی بوده و باید از دست اندرکاران این امر قدردانی کرد.
دکتر بهروز رحیمی روز چهارشنبه در مسافرت به شهرستان داراب با اشاره به اینکه در خلال بحران کرونا مجموعه سلامت کشور روزهای سختی را سپری کرده است که با آمار بالای ابتلا، بیماران بستری و جانباختگان کرونا مواجه بودیم، اضافه کرد: با تلاش خادمان سلامت و دولت سیزدهم، حالا به یک آرامش در این عرصه دست یافته ایم.
وی، در آئین افتتاح خدمت جدید سلامت در بخش فورگ، محرومیت زدایی در حوزه سلامت مناطق محروم را اولویت مهم دولت و مجموعه وزارت بهداشت دانست و ضمن اشاره به اقدامات موثری که در حوزه سلامت مناطق محروم کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: با تلاش و همت مجموعه سلامت، حالا مجموعه بهداشت و درمان در مناطق مختلف کشور ارتقا یافته و توسعه این امر به همت مردمی و مشارکت گروهی نیاز دارد.
این مقام مسئول در وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود «محرومیت زدایی» و تقویت حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم کشور را اولویت مهم دولت سیزدهم و مجموعه وزارت بهداشت برشمرد و ابراز امیدواری کرد این امر با تلاش مسئولان و مشارکت خیرین حوزه سلامت، تسریع شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه تلاشهای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس را در کشور بعنوان یک الگو معرفی نمود و اضافه کرد: فارس خاستگاه مجامع خیرین تأمین سلامت کشور است.
او ضمن اشاره به پیگیری برای رفع کمبودهای این منطقه در حوزه بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبار لازم، شاهد بهره برداری از بیمارستان جدید شهرستان داراب هم باشیم.
دکتر رحیمی همینطور افتتاح یک خدمت جدید سلامت در بخش فورگ را هم خدمت شایانی به مردم منطقه برشمرد و اظهار داشت: امید است شاهد عرضه خدمات تخصصی در این مرکز و رفع نیازهای مردم منطقه به این خدمات باشیم.
بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی رستاق، دیگر برنامه سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به شهرستان داراب بود که با گفت و گو با مسئول و کارکنان این مرکز و بررسی فرآیندهای ارائه ی خدمت به جمعیت زیر پوشش و مراجعان همراه بود.
او ضمن اشاره به پیگیری برای رفع کمبودهای این منطقه در حوزه بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبار لازم، شاهد بهره برداری از بیمارستان جدید شهرستان داراب هم باشیم.
دکتر رحیمی همینطور افتتاح این خدمت جدید سلامت در بخش فورگ را هم خدمت شایانی به مردم منطقه برشمرد و اظهار داشت: امید است شاهد عرضه خدمات تخصصی در این مرکز و رفع نیازهای مردم منطقه به این خدمات باشیم.
بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از ۲ مرکز خدمات جامع سلامت از توابع داراب
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد از توابع شهرستان داراب، بر تسریع در بهره برداری از این مرکز تصریح کرد.
رحیمی در ادامه برنامه سفر خود به استان فارس، بامداد امروز به شهرستان داراب سفر کرده و ابتدا از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد از توابع این شهرستان بازدید کرد.
او در این بازدید با بررسی روند پیشبرد این پروژه، بر اهمیت سرعت بخشیدن به روند تکمیل و بهره برداری از این خدمت سلامت تصریح کرد.
مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دولت آباد از پروژه های طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت است که ساخت آن از سال ۹۵ با مشارکت سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز و به علت نبود اعتبارات لازم، ادامه ساخت آن متوقف گردید.
با توجه به نگاه دولت سیزدهم به ارتقای سطح سلامت در مناطق محروم، مراحل ادامه ساخت این پروژه بزودی با تأمین اعتبارات لازم شروع می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه از پروژه ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قلعه بیابان، از توابع شهرستان داراب بازدید کرد و روند پیشبرد این پروژه را مورد ارزیابی قرار داد.
داراب در فاصله ۲۵۳ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.
منبع: