جزئیات فعالیتهای پنل شهروندی در سازمان بیمه سلامت ایران

طب اصیل: مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات خدمات پنل شهروندی سازمان بیمه سلامت را شرح داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، حنان حاج محمودی در مورد آخرین وضعیت بیمه همگانی و سامانه شهروندی، اظهار داشت: سامانه شهروندی پنلی است که میتوان از راه آن به درخواست پوشش بیمه ای افراد رسیدگی کرد، هم اکنون اطلاعات دهک های درآمدی بخشی از بیمه شدگان از وزارت تعاون دریافت شده و میزان حق بیمه ها متناسب با دهک درآمدی در سامانه ها لحاظ شده است، بنابراین وقتی بیمه نشده با کد ملی و با تلفن همراه وارد سامانه می شود می تواند نوع پوشش بیمه ای را بر مبنای دهک درآمدی انتخاب نماید.
وی ادامه داد: از آنجاییکه امکان دارد در فرآیند درمان، بیمار نیازمند بستری بوده و در عین حال برای پوشش بیمه، به دهک درآمدی خود اعتراض داشته باشد، با هماهنگی های به عمل آمده برای تمامی بیمه شدگان، امکان پوشش بیمه ای ۳ ماهه مجانی برای یکبار در سال در نظر گرفته شده است، همینطور افرادی که اعتبار بیمه آنها به پایان رسیده است می توانند به سامانه شهروندی مراجعه نموده و درخواست تمدید اعتبار کنند. تمدید اعتبار در دوره کرونا شش ماهه انجام می شد ولی هم اکنون برای یک سال در سامانه لحاظ می شود.
او تصریح کرد: بیمه شدگان می توانند هزینه هایی که برای آنها به صورت الکترونیک انجام شده را در سامانه مشاهده کنند. همینطور بیمه شدگان می توانند مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت را هم جستجو کنند و اگر فردی دارای بیمه همگانی بوده و به پزشک خانواده منتسب باشد، می تواند اطلاعات پزشک خانواده خویش را هم در سامانه مشاهده کند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، حاج محمودی در انتها درمورد امکان دسترسی بیمار به نسخ گذشته خود در پنل شهروندی، اظهار نمود: عمده مشکلات بیمار در این خصوص برای رفتن به بیمه های تکمیلی بود، بنابراین این امکان در پنل شهروندی برای بیمه شدگان فراهم شده تا کل سوابق نسخه که جایگزین برگه سوم دفترچه سابق است را مشاهده کنند؛ همینطور بیمار می تواند با کد رهگیری اطلاعات نسخ را به بیمه تکمیلی ارسال نماید تا برای پرداخت هزینه مازاد بر تعهدات بیمه پایه اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع: