معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان: سالمندان، بیماران خاص و واکسن نزده ها در مراسم سوگواری محرم شرکت نکنند

ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: واکسن نزده ها، افراد دارای بیماری مزمن و خاص و افراد بالای ۷۰ سال با هدف پرهیز از خطر مبتلاشدن به کرونا تا جای ممکن در آیین های سوگواری شرکت نکنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدسعید کساییان روز یکشنبه به رسانه ها اضافه کرد: مسئولان هیات های مذهبی بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در زمان برگزاری مراسم عزاداری محرم نظارت داشته باشند.
وی با تاکید بر این که موازین بهداشتی در هیات های مذهبی رعایت شود اضافه کرد: برای پیش گیری از مبتلاشدن به کرونا، واکسن نزده ها، بیماران مزمن و خاص و افراد بالای ۷۰ سال تا جای ممکن در مراسم سوگواری محرم شرکت نکنند.
وی با درخواست از مسئولان هیات های مذهبی برای نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت: مراسم عزاداری باید تا جای ممکن در فضای باز اجرا شود و سوگواران همگی ماسک داشته باشند و فاصله گذاری را رعایت نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: هفته گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند و روند مراجعه بیماران مشکوک به کرونا و بستری ها درحال افزایش است.
در تازه ترین رنگ بندی کرونائی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان های سمنان و شاهرود از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ دادند.
در حال حاضر شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود قرمز، شهرستان های سرخه و مهدیشهر نارنجی، شهرستان های گرمسار و میامی زرد و شهرستان آرادان آبی کرونائی هستند.