رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد ۹ شهر گلستان در وضعیت قرمز کرونائی

به گزارش طب اصیل گلستان رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به این که وضعیت کرونائی در ۹ شهر استان به حالت قرمز درآمده است، اظهار داشت: کاهش نسبی آمار بستری الزاما به مفهوم کاهش ابتلای روزانه نیست.
سعید گلفیروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که متاسفانه تعدادی از هم استانی های ما در گلستان همچنان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی اهتمام لازم را ندارند، اظهار نمود: همه باید بدانیم که تنها راه عبور از مبتلاشدن به این بیماری رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویزه در فضاهای عمومی و اجتماعی است.
وی با اعلان اینکه در ایام اخیر شاهد کاهش نسبی و بسیار خفیف آمار بستری ها در سطح استان گلستان بوده ایم، اضافه کرد: این مساله نباید ما را فریب دهد و تصور نماییم که دیگر کرونا در فروکش و سرازیری است برای اینکه کاهش تعداد بستری ها الزاما به مفهوم کاهش ابتلای روزانه نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر این که هم اکنون از ۱۴ شهرستان استان گلستان، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز به سر می برند، افزود: شهرستان های گمیشان، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، بندرگز، بندرترکمن، آزادشهر، آق قلا و مینودشت این ۹ شهرستانی هستند که وضعیت کرونائی آنها به حالت قرمز رسیده است.
گلفیروزی از قرار گرفتن سه شهرستان گنبدکاووس، گرگان و مراوه تپه در وضعیت کرونائی نارنجی آگاهی داد و اظهار داشت: دو شهرستان رامیان و گالیکش نیز در وضعیت زرد کرونائی قرار دارند و وضعیت نسبتا بهتری در این عرصه را دارا هستند.
وی در تشریح آمار بستری های کرونائی در استان گلستان نیز، افزود: هم اکنون تعداد ۳۲۶ نفر در بیمارستانهای سطح استان گلستان به سبب مبتلاشدن به بیماری کرونا بستری هستند که از این تعداد ۵۱ نفر در وضعیت مراقبت های ویژه و ۲۷ نفر نیز در وضعیت اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بر ضرورت توجه به هشدارهای بهداشتی در سطح استان گلستان اصرار کرد و اضافه کرد: انتظار ما این است که اصناف و بدنه بازار نیز که همیشه همراه بوده اند در اجرای دستورالعمل های بهداشتی بیش از گذشته تلاش و همیاری خودرا به کار ببندند.

منبع: