رییس مرکز بهداشت شهرستان قم: فعالیت ۲ مراکز تست کرونا در روزهای تاسوعا و عاشورا در قم

به گزارش طب اصیل ایرنا- رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم اظهار داشت: در تعطیلات تاسوعا و عاشورا، از پنج مرکز کرونا در سطح استان، ۲ مرکز امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن و  امام خمینی در بلوار کریمی در ۲ شیفت بامداد و عصر فعال خواهد بود.
به گزارش طب اصیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، بهاره زارع از هم استانی ها درخواست کرد: در صورت داشتن هرگونه علایم مشکوک به کرونا ضمن اجتناب از حضور در مراسم و تجمعات، برای دریافت خدمات تشخیصی و تست کرونا به یکی از این ۲ مرکز مراجعه کنند.

رعایت شیوه نامه ها بهداشتی جهت حفظ سلامت عزاداران حسینی ضروری است
رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز کرونائی، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در امتداد حفظ سلامت عزاداران حسینی اصرار کرد.
سیامک محبی دراین زمینه اضافه کرد: استفاده از ماسک از طرف کلیه همشهریان خصوصاً افراد سالمند و دارای بیماریهای زمینه ای هنگام خروج از منزل و به خصوص هنگام حضور در تجمعات و مراسم ها مهم و لازم است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم های ایام محرم و صفر، افزود: مراسم ها حتی الامکان باید در فضای باز برگزار و یا برای تهویه مناسب اماکن سربسته، تمهیدات لازم اندیشیده شود بطوریکه گردش جریان و تبادل هوا در مکان عزاداری فراهم باشد و افراد مسن و یا دارای بیماریهای زمینه ای در مراسم، فقط در فضای باز حضور یابند.
وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم ها، اشاره کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، مدت زمان برگزاری مراسم ها حداکثر ۱۸۰ دقیقه می باشد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای بسته بیش از فضاهای باز مورد تاکید می باشد.
محبی اضافه کرد: باتوجه به سرعت بسیار بالای انتشار این ویروس افراد دارای علایم مشکوک به بیماری کرونا ضمن رعایت قرنطینه خانگی، از حضور در مراسم و تجمعات جدا پرهیز نموده و در اسرع وقت به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.
در حال حاضر پنج مرکز درمان سرپایی کرونا در استان قم فعال می باشد که شامل مرکز امام خمینی در بلوار کریمی، فرقانی در آخر شیخ آباد، امام حسن عسگری(ع) در شهرک امام حسن، پردیس در پردیسان و شهدا در خیابان انقلاب می باشد./
منبع: