رئیس کل سازمان نظام پزشکی: طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت برای اولین بار کلید خورد

طب اصیل: رییس کل سازمان نظام پزشکی از اجرای طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت برای اولین بار در کشور آگاهی داد.
به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد رییس زاده روز دوشنبه در آیین رونمایی طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت در سازمان نظام پزشکی کشور اضافه کرد: این طرح یکی از دستاوردهای مهم کشورمان در زمینه پزشکی است که حالا با وجود پزشکان برجسته و کادر درمان مجرب، اعزام بیمار بمنظور درمان به خارج از کشور نداریم.
وی گفت: تامین هزینه های درمانی یکی از با اهمیت ترین دغدغه های بیماران و خانواده های آنان است که حضور بیمه ها و پوشش وسیع هزینه های درمانی می تواند این دغدغه مردم را رفع کند، بیمه های تکمیلی نقش به سزایی دراین زمینه دارند و نقش انجمن های پزشکی در اطلاع رسانی و تشویق برای زیر چتر حمایت این بیمه ها کمک کننده است.
رئیس زاده افزود: یکی از سیاست ها و راهبردهای سازمان نظام پزشکی کشور، ارائه خدمت به آحاد مردم به ویژه افرادی است که در زمینه سلامت خدمت می کنند و پوشش بیمه تکمیلی خادمان سلامت به همت این سازمان امروز رونمایی شده تا پرسنل کیلنیک ها، درمانگاهها، مراکز درمانی بتوانند در کنار پزشکان از خدمات آنها بهره گیرند.
به گفته رییس زاده، ۳۵۰ هزار نفر عضو سازمان نظام پزشکی هستند و از خدمات بیمه ای برخوردار می باشند، اما کسانی هستند که در زمینه سلامت از وجود خدمات بیمه تکمیلی محروم بوده و با اجرای طرح بیمه تکمیلی خادمین سلامت، امکان پشتیبانی از این افراد فراهم می شود.

بیمه را مردمی می کنیم
مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی نیز در این مراسم رونمایی اظهار داشت: بیمه را مردمی می نماییم و در سطح جامعه توسعه می دهیم تا همه افراد جامعه کمتر هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخت کنند.
وی گفت: ۵۰۰ هزار نفر از خادمان سلامت و خانواده های آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و تا ۲ ماه آتی حوزه بیمه تکمیلی در نسخه الکترونیک عملیاتی می شود تا فشار هزینه های درمانی در بخش دارو، درمان و تجهیزات پزشکی بر عموم مردم کم شود.