حریق در icu یک مرکز درمانی در محدوده خیابان کریمخان

طب اصیل: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در بخش icu یک مرکز درمانی در مرکز تهران آگاهی داد.
سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این زمینه اظهار داشت: ساعت ۹: ۴۲ روز جاری یک مورد حادثه حریق در یک مرکز درمانی در خیابان عضدی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله بعد از آن چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان کریمخان، خیابان عضدی اعزام شدند.
وی با اعلان اینکه نخستین ایستگاه به سبب نزدیک بودن به محل درعرض یک دقیقه در موضعیت حاضر شد، اظهار داشت: در ادامه ایستگاه های دیگر نیز به محل رسیدند. بعد از حضور عوامل آتش نشانی در محل مشاهده شد که حریق در طبقه سوم یک ساختمان پنج طبقه درمانی رخ داده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اعلان اینکه حریق در بخش icu این بیمارستان اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: برابر شواهد موجود اتصالی برق سبب وقوع این حریق شده بود. حریق در این بخش از یک میز چوبی که پرستاران در آن حضور داشتند شروع شده و به یک یا دو تخت نیز سرایت کرده بود که خوشبختانه با مبادرت به موقع عوامل آتش نشانی، حریق اطفا و از گسترش آن جلوگیری شد.
ملکی اظهار داشت: آتش نشانان با حضور در محل نسبت به اطفا حریق اقدام نمودند که خوشبختانه از گسترش آن به اطراف جلوگیری شد. حدود ۴۰ یا ۵۰ نفر از بیماران نیز توسط آتش نشانان به محل امن انتقال داده شدند.
در همین زمینه بخوانید:
وضعیت اورژانسی «ایمنی» در بیمارستان ها
متروپل های بالقوه ای که ممکنست بر سر بیماران آوار شود
لزوم ورود وزارت بهداشت به ایمنی مراکز درمانی
وی با اعلان اینکه آتش به سرعت خاموش شد اظهار داشت: تخلیه دود و ایمن سازی نیز انجام شد و آتش نشانان درحال بازگشت به ایستگاه های خود هستند.

منبع: