اسماعیلی: بدنبال گسترده تر شدن شمول بیمه ای داروها هستیم

به گزارش طب اصیل، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: ما در مجلس بدنبال این هستیم تا دامنه داروهایی که زیرمجموعه بیمه قرار می گیرند گسترده تر شده و فشار کمتری بر بیماران وارد شود.
ولی اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت قیمت دارو و توزیع آن در بازار، بیان کرد: بنده و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش های مختلفی درباب افزایش قیمت دارو دریافت و این مساله را به شخص رییس جمهور منتقل کردیم. باوجود این که وزارت بهداشت معتقد بود که قیمت دارو افزایشی نداشته است با بازدید میدانی که انجام دادیم مشخص شد که قیمت دارو رو به افزایش است.
ایشان سپس اظهار داشت: در جلسه بعدی که با رییس جمهور داشتیم ایشان را در جریان قرار دادیم که قیمت دارو درحال گران شدن است. پس از این مساله وزارت بهداشت اقداماتی را در دستور کار قرار داد تا جلوی افزایش قیمت دارو گرفته شود. موضوع بعدی این بود که بسیاری از داروها که در داخل تولید می شوند مواد اولیه آنها از خارج وارد شده و قسمتی از گرانی آن به موضع تحریم ها باز می گردد.

اکثر داروهای بیماران خاص خارج از چهارچوب بیمه ای است
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: امروز باتوجه به اقداماتی که در زمینه اجرائی انجام شده نرخها تا حدودی کنترل شده است. در زمینه بیمه ای نیز اقدامات خوبی با پیگیری مجلس انجام شده است. بیشتر داروهایی که برای بیماران خاص نوشته می شود خارج از چهارچوب بیمه ای بوده که فشار مضاعفی بر این بیماران تحمیل می کند.
ایشان سپس اشاره کرد: در جلسه آتی کمیسیون معاونت درمان تامین اجتماعی فراخوانده خواهد شد تا داروهایی که زیرمجموعه بیمه قرار می گیرند بیشتر شود. بدین ترتیب کمی از فشار وارده بر بیماران کاسته خواهد شد. خوشبختانه امروز بیمه نیز همگانی شده و هر کسی که به بیمارستان مراجعه کند اگر بیمه نداشته باشد خود به خود مشمول بیمه سلامت خواهد شد. اما قسمتی از داروهایی که نوشته می شود مردم باید بصورت آزاد تهیه کنند و ما بدنبال این هستیم که شمول بیمه ای داروها را افزایش دهیم.