وزیر بهداشت در دیدار معاون وزیر خارجه کوبا عنوان کرد گسترش همکاریهای راهبردی ایران و کوبا در عرصه سلامت

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، وزیر بهداشت با اعلان اینکه همکاریهای ایران و کوبا، راهبردی و مهم می باشد، از کوبا به عنوان یکی از شرکای ایران در منطقه آمریکای جنوبی یاد کرد و اضافه کرد: گسترش همکاریهای حوزه سلامت در دستور کار دو کشور قرار دارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار الیو رودریگز پردومو، معاون وزیر خارجه کوبا که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا با وزارت بهداشت و این کمیسیون، فرصت ارزشمندی برای بسط روابط دو کشور است.
وی ادامه داد: هجدهمین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و کوبا امسال در تهران انجام شد و چنین تعاملاتی به تحکیم روابط دو کشور کمک بزرگی می کند. در جلسات این کمیسیون، اسناد مشترک همکاری دو کشور به امضا رسید که تلاش ما بر اجرائی شدن این اسناد همکاری است.
وزیر بهداشت با اشاره به همکاریهای ایران و کوبا در زمینه سلامت خصوصاً در حوزه ساخت واکسن کرونا اظهار داشت: خوشحالیم که فرهنگ انقلابی کوبا و مقاومت مردم این کشور در مقابل تحریم های ناجوانمردانه آمریکا به سایر کشورهای آمریکای جنوبی نیز گسترش یافته است.
عین اللهی اشاره کرد: ایران و کشورهای دوست و انقلابی مانند کوبا می توانند با همکاری و همراهی یکدیگر، در مقابل ظلم و ستم آمریکا و نظام استکبار، ایستادگی کنند.
وزیر بهداشت به حضور پرشور و پرتعداد مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در کشور اشاره و اشاره کرد: مردم ایران و کشورهای دوست همچون کوبا، در مقابل سیاست های مداخله جویانه آمریکا و متحدانش، ایستاده اند و تاریخ نشان خواهد داد که ستم و تحریم، به نتیجه نمی رسد چونکه جمهوری اسلامی ایران و دیگر ملت های آزاده و مستقل، با وجود تحریم های ناجوانمردانه و فشارهای اقتصادی، امروز بسیار قویتر از سال های قبل شده اند.
عین اللهی ضمن تاکید بر ضرورت همکاریهای گسترده کشورهای دوست و همراه همچون ایران و کوبا، اضافه کرد: زمینه های خوبی برای ارتقای روابط و همکاریهای بهداشتی و درمانی بین دو کشور وجود دارد.

گسترش مناسبات ایران و کوبا به ایستادگی در مقابل چالش ها کمک می کند
الیو رودریگز پردومو، معاون وزیر خارجه کوبا نیز در این دیدار اظهار داشت: گسترش مناسبات ایران و کوبا کمک می نماید که در مقابل چالش ها، با توانمندی ایستادگی نماییم. قدمهای استواری بوسیله کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برداشته و توافقاتی انجام شده که باید در کمترین زمان اجرائی و بهترین نتایج، حاصل شود.
وی با اعلان اینکه همکاریهای مشترک ایران و کوبا در حوزه تولید واکسن کرونا موفقیت آمیز بود، اظهار داشت: دو کشور دریافتند که بیش از اینها می توان تبادلات و هم افزایی در زمینه سلامت را گسترش داد.