عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی: پزشکان بیکار در مناطق محروم کشور بکار گرفته شوند

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، لرستان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پزشکان بیکار در مناطق محروم کشور بکار گرفته شوند.
دکتر یحیی ابراهیمی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: با عنایت به این که در مناطق محروم کشور احتیاج به پزشک وجود دارد پیشنهاد می شود از پزشکان بیکاری که در جامعه وجود دارد با ایجاد زیرساخت های لازم استفاده گردد.
وی افزود: الان ۳۰ تا ۴۰ هزار پزشک بیکار در کشور داریم و نیاز است برای این افراد شغل ایجاد و سپس ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مناطق محروم میتوان از ظرفیت این پزشکان بیکار استفاده گردد و نیاز است آنها ساماندهی شوند.
ابراهیمی اظهار داشت: در مناطق محروم نیاز است بسته های حمایتی برای پزشکان همچون کارانه، حقوق بهتر و خانه مسکونی در نظر گرفته شود تا آنان بتوانند در این مناطق خدمات عرضه کنند.
وی ادامه داد: با تربیت پزشک آنها بالاجبار دو سال در مناطق محروم خدمت می کنند اما بعد از سپری کردن این زمان، کلانشهرهایی نظیر تهران، اصفهان و شیراز را برای ادامه فعالیت انتخاب می کنند و مناطق محروم خالی از پزشک می شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان نمود: باید بگونه ای سیاست گذاری شود که اولا برای تخصص از بومی های همان منطقه استفاده گردد تا بعد از طی دو ساله دوره خود به کلانشهرها مهاجرت نکنند، ثانیا مورد حمایت قرار گیرند بگونه ای که درآمد پزشک در مناطق محروم با پزشکی که در مرکز است متفاوت باشد.
ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه این مورد برعکس شده و پزشکی که در تهران است چندین برابر پزشکی که در مناطق محروم است درآمد دارد.

منبع: