مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبر داد: معرفی ۵۰ پزشک گلستان به دستگاه قضا

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، گلستان مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اعلان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۵۰ پزشک استان به سبب عدم نصب دستگاه های پذیرنده بانکی با هدف فرار از پرداخت مالیات به دستگاه قضایی معرفی گشتند، اظهار داشت: یک پزشک در گنبدکاووس با نصب دستگاه انتقال وجه بدون دریافت پول نقد ˮکش لسˮ بیماران را ملزم به پرداخت وجه ویزیت می کرد.
قربان حاجی مشهدی عصر امروز پنج شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اعلان اینکه درآمد مالیاتی استان در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: سهمیه ۱۲ ماهه گلستان ۱۲۰ هزار میلیاردریال است که تا امروز بیش از ۸۵ درصد درآمد مالیاتی استان محقق شده و تلاش می شود تا آخر سال ۱۰۰ درصد رقم مدنظر محقق گردد.
مدیرکل امور مالیاتی گلستان با تکیه بر این که در ۱۰ ماه نخست سال بیش از ۲ هزار میلیاردریال درآمد عوارض ارزش افزوده محقق شده است، افزود: در سال قبل از محل ارزش افزوده یک هزار و ۵۱۰ میلیاردریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده که بیشترین عوارض ارزش افزوده به شهرهای گرگان با ۵۳۰ میلیاردریال و گنبدکاووس با ۳۹۰ میلیاردریال تعلق گرفته است.
وی با اشاره به این که قانون موجود در مراکز علم و فناوری همانند مناطق آزاد تجاری است، اضافه کرد: در مراکز علم و فناوری سرمایه گذار می تواند از قانون معافیت مالیانی و مشوق های پارک علم و فناوری برای سرمایه گذاری استفاده نماید.
حاجی مشهدی معافیت ۲۰ ساله مالیاتی در فضای پارک علم و فناوری را یکی از مشوق های ویژه این پارک عنوان نمود و اظهار داشت: فضای پارک علم و فناوری استان محدود و کمتر از یک هکتار است ولی فضای پارک در سایر استانها به ۱۰ هکتار و در بعضی موارد به وسعت بیشتری هم می رسد که فرصتی ویژه و استثنایی برای جذب سرمایه گذار به وجود آورده است.
وی از تصویب قانون پایانه های فروشگاهی سال ۱۳۹۸ سخن گفت و توضیح داد: قانون مرتبط به این پایانه ها از اول آبان ماه امسال بصورت اختیاری اجرا شده اما از اول فروردین سال ۱۴۰۲ تمامی شرکتها باید متکی به این قانون باشند.
این مقام مسئول فرار مالیاتی پزشکان را نوعی قانون شکنی دانست و اشاره کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۵۰ نفر از پزشکان استان گلستان که مبادرت به استفاده از دستگاه های پذیرنده بانکی نمی کردند به دستگاه قضایی عرضه شدند.
وی با اعلان اینکه کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی، بازرسی و مقابله با پولشویی بصورت نامحسوس فعال شده و درحال پایش در استان است، اشاره کرد: یکی از پزشکان شهرستان گنبدکاووس با نصب دستگاه های انتقال وجه بدون دریافت پول نقد “کش لس” از بیماران وجه ویزیت را دریافت و با دور زدن قانون از پرداخت مالیات فرار می کرد که شناسایی شد.
حاجی مشهدی خواهان دسترسی به گردش حساب اینطور پزشکان متخلف شد و اضافه کرد: باید در حد امکان از دادن دستگاه کش لس به محلهای خصوصی خودداری شود.