ارتباط افسردگی با خطر سکته در جوانان

طب اصیل: بررسی های جدید نشان میدهد که جوانان مبتلا به افسردگی یا اضطراب، بیشتر با حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطرزا برای بیماریهای قلبی عروقی مواجهند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، به عقیده پزشکان و متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جانزهاپکینز، اولویت دادن به سلامت روان در بین بزرگسالان جوان مهمست برای اینکه ممکنست در کاهش بیماری قلبی و بهبود سلامت قلب مفید باشد.
آنها با مطالعه بر روی بیش از ۵۹۴ هزار بزرگسال که بطور متوسط ​​۳۵ سال سن داشتند، دریافتند که احتمال بروز بیماریهای قلبی عروقی در افراد جوانی که گزارش کرده اند افسردگی دارند در مقایسه با افراد بدون افسردگی بیش از دو برابر است.
بگفته متخصصان، هرچه تعداد روزهایی که سلامت روانی فرد ضعیف است و احساس افسردگی می کند، بیشتر شود به همان اندازه خطر مبتلاشدن به بیماریهای قلبی عروقی نیز بیشتر می شود.
متخصصان همین طور اظهار کرده اند هنگامی که افسردگی، اضطراب یا استرس را تجربه می کنید، ضربان قلب و فشار خون شما بیشتر می شود، جریان خون به قلب کم شده و بدن شما سطوح بالاتری از کورتیزول، هورمون استرس را تولید می کند.
هومون کورتیزول سبب التهاب در بدن می شود و این در حالیست که استرس و التهاب، هر دو عامل خطر بیماریهای قلبی عروقی هستند. علاوه بر این، زمانی که افراد تحت استرس، مضطرب یا افسرده هستند، ممکنست احساس خستگی کنند بدین سبب علاقه ای به انتخاب سبک زندگی سالم ندارند. آنها ممکنست بیشتر سیگار بکشند، فعالیت بدنی نداشته باشند، بسیار کم یا زیاد بخوابند و داروهای تجویزشده خودرا مصرف نکنند.
با گذشت زمان، این رفتارهای ناسالم می تواند خطر مبتلاشدن به بیماری قلبی را افزایش دهد.
به گزارش “مدیکال نیوز تودی”، متخصصان تاکید می کنند پزشکان باید در تشخیص افسردگی در بیماران و ارجاع بیماران با سلامت روان ضعیف برای کنترل عوامل خطر مبتلاشدن به بیماری قلبی بیشتر توجه نمایند.