رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت اعلام کرد نحوه تأمین داروهای بیماران خاص در نوروز

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، در رابطه با وضعیت تأمین داروهای بیماران خاص، نحوه فعالیت مراکز دیالیز و دندان پزشکی ها در تعطیلات نوروزی توضیح داد.

دکتر امیرحسام علیرضایی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت دارو و درمان بیماران خاص در نوروز، اظهار داشت: برنامه توزیع داروهای بیماران خاص بر مبنای اطلاعات استخراج شده از سامانه های مرتبط به سازمان غذا و دارو اعلام شده است. در مورد بیماران هموفیلی هم مانند سالهای قبل برای استانهای پر سفر سهمیه دارو افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: برای نوروز به بیماران سفارش شده است که داروهای مورد نیاز خویش را از مراکز مبدا دریافت نمایند. همینطور طی مکاتبه ای با کل دانشگاه های علوم پزشکی، مقرر شده است در صورت رجوع بیماران خاص و احتیاج به خدمات اورژانس، ارائه ی خدمت انجام شده و کمک های لازم عرضه شود.

علیرضایی در رابطه با سهمیه اختصاص داده شده داروهای بیماران خاص به استان ها برای تعطیلات نورزوی، اظهار داشت: باید توجه کرد که برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ به استانهای پر سفر شامل تهران، گیلان، مازندران، اهواز، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز سهمیه دارویی بیشتری برای بیماران خاص داده شده است. البته سفارش هر ساله ما به بیماران خاصی که در نوروز قصد مسافرت دارند، اینست که داروهای مورد نیاز خویش را از مراکز مبدا دریافت نمایند و در صورت مشخص شدن مقصد، پیش از سفر اطلاعات مربوطه و مراکز بیمارستانی را از انجمن های مربوطه کسب کنند. بر این اساس این مرکز طی مکاتبه ای به کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام می کنند تا در صورت رجوع بیماران خاص و احتیاج به خدمات اورژانس، کمک لازم به آنها صورت گیرد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، در رابطه با فعالیت مراکز دیالیز و مراکز درمانی بیماران تاالاسمی و… در تعطیلات نورزی هم اظهار داشت: در صورت مشخص شدن مقصد بیماران، پیش از سفر اطلاعات در ارتباط با مراکز دیالیز ارسال شده و بیماران از دانشگاه مبدا معرفی نامه دریافت می کنند تا در مقصد مشکلی نداشته باشند. دانشگاه های علوم پزشکی کشور آمادگی کامل دارند تا در صورت رجوع این بیماران و احتیاج به همودیالیز، خدمات لازم را به آنها عرضه کنند.

وی تصریح کرد: به بیماران سفارش می نماییم که پیش از شروع سفر از وضعیت مرکز درمانی در شهر مقصد اطلاع داشته باشند، داروهای مورد نیاز خویش را همراه داشته باشد و در صورتیکه حالت پایداری ندارند، حتما پیش از سفر با پزشک خود مشورت کنند.

علیرضایی در رابطه با نحوه عرضه خدمات دندان پزشکی در نوروز هم اظهار داشت: در دانشگاه های علوم پزشکی در روزهای تعطیلات نوروزی، مراکز اورژانس برای عرضه خدمات دندانپزشکی اورژانسی فعالیت دارند و بیماران می توانند به این مراکز رجوع کنند.