کدام بازی ها برای سلامت روان کودکان مفید است؟

به گزارش طب اصیل، خراسان رضوی به این علت که اضطراب و افسردگی میان کودکان و نوجوانان ایالات متحده در بالاترین حد خود قرار دارد، در سال ۲۰۲۱ در مورد سلامت روان کودکان و نوجوانان وضعیت اضطرار ملی اعلام گردید. باآنکه تصور می شود که خیلی از علل احتمالی به این وضعیت نگران کننده کمک می کنند.

به نقل از ارث، مطالعه جدیدی نشان داد که کاهش چندین دهه فرصت برای کودکان و نوجوانان برای بازی و شرکت در فعالیتهای مختلف مستقل از نظارت مستقیم و کنترل بزرگسالان امکان دارد عامل مهمی در بحران سلامت روان فعلی باشد که منجر به سطوح بی سابقه اضطراب، افسردگی و حتی خودکشی بین جوانان شده است.

دیوید بیورکلوند، از نویسندگان این مطالعه در دانشگاه فلوریدا آتلانتیک، اظهار داشت: والدین امروز مرتبا در معرض پیام هایی در مورد خطراتی هستند که امکان دارد متوجه کودکان آن هم بدون نظارت شود. اگر بچه ها می خواهند به خوبی رشد کنند، به فرصت های بسیار برای فعالیتهای مستقل همچون بازی های خودگردان و مشارکت های معنادار در زندگی خانوادگی و اجتماعی نیاز دارند.

علاوه بر این آزادی کودکان جهت شرکت در فعالیتهایی که مستلزم خطر و مسئولیت است (مانند بالا رفتن از درخت) و می تواند به حفاظت از کودکان در مقابل ایجاد ترس کمک نماید و با افزایش اعتماد به نفس در رویارویی با شرایط اضطراری احتمالی، اضطراب آینده را کم کند، طی چند دهه گذشته کاسته شده و به مشکلات روانی مداومی که کودکان امروزی با آن مواجهند، کمک کرده است.

کارشناسان اعلام کردند که افزایش زمان مدرسه و فشار برای دستیابی به موفقیت امکان دارد نه تنها با از بین بردن زمان و فرصت ها جهت شرکت در فعالیتهای مستقل بلکه به علت ترس از پیشرفت ناکافی و افت تحصیلی بر سلامت روان کودکان تاثیر بگذارد.

برخلاف سایر بحران ها، مانند همه گیری کووید، کاهش فعالیت مستقل و سلامت روانی در کودکان به تدریج و در طول دهه ها بر ما رخنه کرده است؛ ازاین رو بسیاری به سختی متوجه آن شده اند. علاوه بر این بر خلاف سایر بحران های بهداشتی، این یکی نتیجه یک ویروس بسیار مسری نیست بلکه نتیجه نیت های خوب مانند محافظت بیش از حد از کودکان و مدرسه است که بیش از اندازه به آن توجه شده است.