وزیر بهداشت توضیح داد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه های پزشکی و چگونگی پوشش بیمه ای آن

طب اصیل: به گزارش طب اصیل، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به افزایش تعرفه های پزشکی اعلام نمود که هیئت دولت باتوجه به شرایط، متوسط افزایش ۲۵ درصدی تعرفه های پزشکی را مصوب کرد و بیمه ها حتما آنرا اجرا می کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی اظهار نمود: آنچه شورایعالی بیمه سلامت در رابطه با تعرفه های پزشکی سال جاری تصویب کرده بود، بیشتر از مصوبه فعلی دولت بود. اما هیئت دولت باتوجه به شرایط، متوسط افزایش ۲۵ درصد را مصوب کرد و این حداقلی است و بیمه ها حتما آنرا اجرا کرده و پوشش می دهند.
وی در رابطه با چگونگی پوشش بیمه ای افزایش هزینه های درمانی، با تکیه بر این که حتما مردم باید از طریق درست برای دریافت خدمات درمانی و دارویی وارد شود، اظهار داشت: مثلا اگر گاها کسی بدون نسخه پزشک از داروخانه بخواهد دارویی تهیه نماید به قیمت آزاد خریداری خواهد کرد، اما اگر از راه پزشک و نسخه الکترونیک تهیه نماید، هزینه متفاوت می باشد.
عین اللهی در پاسخ به این سؤال که گهگاهی مشاهده می شود که نرخ ویزیت پزشکان رقمی فراتر از رقم مصوب دریافت می شود، باید چه کار کنند؟ خاطرنشان کرد: زمانی که موضوعی قانون می شود، اگر کسی بخواهد خارج از قانون عمل کند، نام آنرا تخلف می گذاریم. مردم می توانند تخلف را گزارش کنند و مرجع رسیدگی به تخلف سازمان نظام پزشکی است و در بعضی از موارد می توانند به سازمان قضایی دیگر هم معرفی کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پزشکان خواست تعرفه های مصوب را رعایت نمایند.

منبع: