مادری که ۶۹ فرزند به دنیا آورد!

طب اصیل: طب اصیل: در طول تاریخ، داستان های قابل توجهی از زنانی وجود داشته است که تعداد فوق العاده ای فرزند به دنیا آورده اند. یکی از این زنان، والنتینا واسیلیوا، دهقانی از روسیه قرن هجدهم است، که اغلب به عنوان مادری که بیشترین فرزند را در تاریخ به دنیا آورده است، شناخته می شود.
به گزارش خبرگزاری طب اصیل، والنتینا واسیلیوا یک زن دهقانی بود که در روستای شویا واقع در ناحیه شویا در استان ایوانوو در روسیه زندگی می کرد. در اواخر قرن هفدهم به دنیا آمد و به علت سابقه فوق العاده فرزندآوری، زندگی او موضوع خیلی از گزارش های تاریخی شد.
بیشتر بخوانید: چانگان از خودروی برقی دیگری رونمایی کرد/ گزینه واردات به ایران؟ زمین تخت گرایان ببینند؛ چرا نمی توانیم خمیدگی زمین را ببینیم؟/ فیلم برمبنای منابع تاریخی، واسیلیوا در طول زندگی خود ۶۹ فرزند به دنیا آورد. شاهکار باورنکردنی واسیلیوا در به دنیا آوردن تعداد زیادی فرزند سبب شده است که وی در تاریخ مورد ستایش قرار گیرد. گفته می شود که او با فئودور واسیلیوا، یک کشاورز محلی ازدواج کرد و با هم، خانواده ای را تشکیل دادند که در نهایت توجه جهان را به خود جلب کرد.
توجه به این نکته مهمست که اطلاعات در ارتباط با زندگی والنتینا واسیلیوا از سوابق تاریخی به دست آمده است، و مانند خیلی از رویدادهای قرن ها پیش، امکان دارد تغییرات و عدم قطعیت هایی وجود داشته باشد. بررسی صحت گزارش های تاریخی می تواند چالش برانگیز باشد، خصوصاً در مواردی که سوابق مکتوب به دقت نگهداری نمی شوند. با این حال، داستان واسیلیوا همچنان موضوع مورد توجه و بحث در محافل تاریخی و پزشکی است.
در حالیکه سوابق ادعایی والنتینا واسیلیوا در به دنیا آوردن ۶۹ فرزند بدون شک اعجاب انگیز است، بررسی شرایط و زمینه زندگی او ضروری می باشد. در قرن هجدهم، میزان مرگ و میر مادران بطور قابل توجهی بالاتر از امروز بود و مرگ و میر نوزادان نیز یک نگرانی غالب بود. بقای تعداد زیادی از کودکان در چنین شرایطی نادر بود.
برخی گزارش های تاریخی از آن حکایت می کند که واسیلیوا ۱۶ جفت دوقلو، هفت مجموعه سه قلو و چهار مجموعه چهار قلو به دنیا آورد. اگر این گزارش ها دقیق باشد، در حقیقت یک اتفاق بی سابقه و تعجب آور در عرصه زایمان انسان خواهد بود.
با این وجود، شایان ذکر است که جزییات دقیق تاریخ زایمان واسیلیوا به علت محدودیت های اسناد تاریخی هیچ گاه بطور کامل تأیید نمی گردد. صحت سوابق او همچنان موضوع بحث در بین مورخان و پژوهشگران است و فقدان سوابق جامع از آن دوران تأیید قطعی را چالش برانگیز می کند.
در حالیکه داستان خارق العاده والنتینا واسیلیوا تخیل عمومی را به خود جلب کرده است، موارد قابل توجه دیگری از زنان وجود دارد که تعداد بسیار زیادی فرزند به دنیا آورده اند.

یکی از این نمونه ها لئونتینا آلبینا اسپینوزا، یک زن شیلیایی معروف به “لا کوینترالا” است که در قرن هفدهم زندگی می کرد. گزارش های تاریخی از آن حکایت می کند که وی در مجموع ۶۴ فرزند در طول زندگی خود به دنیا آورد. داستان اسپینوزا، مانند داستان واسیلیوا، نیز به موضوع جذابیت تاریخی تبدیل گشته است، بااینکه دقت سوابق او نیز موضوع تحقیقات علمی است.
علاوه بر این، در طول قرن بیستم، زنی به نام لئونتینا د کاسترو فیتوسا از برزیل به داشتن ۲۶ جفت دوقلو، ۴ ست سه قلو و ۳ ست چهار قلو معروف بود که در مجموع ۶۲ فرزند برای او به ارمغان آورد. این موارد قابل توجه نمونه های تاریخی متنوع زنان با تعداد فرزندان فوق العاده بالایی را برجسته می کند.
مطالعه سوابق تاریخی زایمان با عنایت به نبود مستندات جامع و گذر زمان، چالش های مختلفی را به همراه دارد. صحت و اعتبار گزارش های تاریخی منوط به تفسیر و بررسی است و برای پژوهشگران و مورخان ضروریست که با احتیاط و تحلیل انتقادی به چنین سوابقی بپردازند.
این زنان در دورانی با دانش پزشکی، منابع و هنجارهای فرهنگی بسیار متفاوت، چالش های زایمان و مادر شدن را پشت سر گذاشتند.
در پایان، روایت های تاریخی زنان با تعداد استثنایی فرزندان، همچون والنتینا واسیلیوا، همچنان تخیل ما را مجذوب خود می کند. در حالیکه صحت سوابق خاص امکان دارد نامشخص باقی بماند، داستان های آنها بعنوان شاهدی بر انعطاف پذیری زنان و پیچیدگی های زایمان انسان در طول تاریخ است.
منبع: history of yesterday
۲۲۷۲۲۷