شهرداری ها بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی آذربایجان غربی

طب اصیل: مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی اظهار داشت: دلیل اصلی پایین بودن آمار افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان، پایین بودن درآمد و کشاورز بودن مردم آذربایجان غربی است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، مقصود مقدمی کیا درنشست خبری در مورد بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب که در سالن مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اینکه در سطح استان یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد، اظهار نمود: تنها ۳۷ درصد مردم استان تحت پوشش هستند که نسبت به جمعیت استان آمار خوبی نیست.
وی با اشاره به اینکه کل بدهی های معوق به تامین اجتماعی استان ۲۲۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: بزرگترین بدهکاران به سازمان تامین اجتماعی استان شهرداری ها و بخصوص شهرداری ارومیه است که بیش از ۸۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهی معوقه دارد.
مقدمی کیا با اشاره به اینکه طرح ویژه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب که درحال اجراست، خاطرنشان کرد: در این طرح کارفرمایانی که تا دهم تیرماه سال جاری حق بیمه و لیست بیمه خویش را تحویل سازمان دهند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی کل جرایم دیرکرد برخوردار خواهند شد. تنها کارفرمایانی مشمول این طرح می شوند که در ۱۸ماه قبل بحران، حداقل ۴ماه لیست و حق بیمه را تحویل سازمان داده باشند.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از آغاز طرح بخشودگی جرایم تابحال ۱۴۲۷ کارفرمایان استان اعلام آمادگی جهت استفاده از این طرح کرده اند، تصریح کرد: اگر همه کارفرمایان بدهکار که مشمول طرح بخشودگی جرایم هستند از این طرح استفاده کنند از ۶۳ میلیارد تومان بدهی جرایم معوق حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حذف خواهد شد.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی هم اظهار داشت: ۴۵درصد هزینه های درمان و دارویی استان صرف بیماران خاص می گردد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، صادق اسماعیل زاده در نشست خبری که در مورد بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در سالن مطبوعات استان برگزار شد، اضافه کرد: هزینه درمان بیماران خاص بسیار بوده و درسال گذشته ۴۵ درصد هزینه دارویی ودرمان معاونت درمان استان به بیماران خاص اختصاص یافته است.
اسماعیل زاده ب ااشاره به اینکه ۹.۲۷درصد از مبالغ که به تامین اجتماعی پرداخت می گردد برای درمان وتعهدات درمانی صرف می شود، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به بخش درمان غیرمستقیم استان اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: درمانگاه تخصصی که داخل بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه در حال احداث است ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا اوایل آذرماه سال جاری به اتمام می رسد.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی در مورد برنامه های این معاونت برای توسعه بخش درمان استان اظهارکرد: ساخت و بهره برداری از مرکزپلی کلینیک سلماس و درمانگاه پلی تخصصی ولی عصر ارومیه ازجمله اقدامات معاونت درمان درتوسعه بخش درمان بوده که به بهره برداری رسیده اند.
وی ادامه داد: تجهیز و افتتاح بیمارستان خوی تا آخر سال جاری، ساخت درمانگاهای تخصصی در سردشت، پیرانشهر، میاندوآب و ماکو از دیگر برنامه های معاونت درمان در توسعه بخش درمان استان درسال جاری است.
اسماعیل زاده با اشاره به اینکه در سال قبل معاونت درمان استان ۱۵۰میلیارد تومان معوقات درمانی پرداخت کرده است، اضافه کرد: تا به امروز با ۱۵۷۰ مرکز درمانی، داروخانه و دی کلینیک استان طرف قرارداد هستیم.