بسته اخبار اجتماعی ایسنا؛ ازتأکیدوزیربهداشت برشناسایی کاسبان تحریم تارسانه ای شدن ابعادپرونده۱۳۰۰ملک واگذار شده درشهرداری

طب اصیل: وضعیت «بازار» از زبان رئیس پلیس تهران، زمان کمک و فداکاری است، کاسبان تحریم شناسایی شوند، عادت هایی که پیری را تسریع می کنند، آب جیره بندی نمی گردد، اجبار دستگاه ها به کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در تابستان و صدای شادی مردم بعد از بازی ایران و پرتغال پایتخت را لرزاند همچون اخبار امروز سرویس اجتماعی ایسنا است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سرویس اجتماعی امروز (۶ تیر) ۵۵ خبر را روی خروجی خود منتشر نموده است که بعضی از مهمترین آن ها در ادامه آمده است:
آب جیره بندی نمی شود/ اجبار دستگاه ها به کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در تابستان
محمد حسین مقیمی -استاندار تهران- از ابلاغ دستورالعمل اجبار کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب برای دستگاه های دولتی در فصل تابستان اطلاع داد.
اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری منتشر شد
سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ای از انتشار اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری اطلاع داد. در این اطلاعیه آمده است: “شهرداری تهران با هدف تولید شفافیت و نظارت عمومی، فهرست اسامی دریافت کنندگان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری را منتشر می کند. این فهرست در وب سایت سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به نشانی trafficorg.tehran.ir و همینطور سامانه شفافیت شهرداری تهران به نشانی shafaf.tehran.ir قابل مشاهده می باشد.
توقف ساخت “خانه های دودکشی” در تهران/ اختصاص سوله های شهرداری به شرکت های دانش بنیان
محمدعلی افشانی -شهردار تهران- با تاکید بر بلندمرتبه سازی در پایتخت تنها برپایه طرح جامع و تفصیلی اظهار داشت: دیگر اجازه نخواهم داد ساختمان هایی مثل دودکش به نام مجموعه مسکونی ساخته شود، ساختمان هایی که مانع دید و منظر مردم و آفتاب گیری ساختمان ها می شدند.
بیمارستان های وزارت بهداشت “مستقل” می شوند + جزییات
به دنبال تولید برخی حواشی و اما و اگرها درباره مستقل شدن بیمارستان های وزارت بهداشت، دکتر مهدی جعفری -مدیر برنامه ملی اداره بیمارستان های مستقل وزارت بهداشت- با اشاره به جزئیات این برنامه، اظهار داشت: این اقدام دستورالعملی در جهت شفافیت مدیریتی و مالی در بیمارستان ها و در جهت بالفعل کردن یک واحد اجرایی مستقل است.
واکسن «اچ.پی.وی» عارضه ندارد/ «زگیل تناسلی» صدمه رسان نیست
بیماری «اچ.پی.وی» یا «زگیل تناسلی» یکی از بیماری هایی است که مدت هاست درباره شیوع آن اخطار داده شده و در یک ماه اخیر هم زیاد از آن شنیده و خوانده ایم… چندی قبل دکتر مسعود مردانی- عضو کمیته کشوری ایدز اظهار داشت: در سال های اخیر متوجه شدیم الگوی اپیدمیولوژیک بیماری اچ آی وی/ ایدز در ایران از اعتیاد تزریقی به رابطه جنسی تغییر پیدا کرده است، این درحالیست که متاسفانه آموزش های لازم برای جوانان مطرح نمی گردد و این سبب شده موارد جدید بیماری های مقاربتی مانند زگیل تناسلی، تبخال تناسلی، عفونت کلامیدیایی و سوزاک افزایش پیدا کند. همه این بیماری ها هم در اثر رابطه جنسی محافظت نشده تولید می شوند.
زمان کمک و فداکاری است/کاسبان تحریم شناسایی شوند
دکتر سید حسن هاشمی -وزیر بهداشت، اظهار داشت: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، هیچ مشکلی در تامین ارز مورد نیاز نداریم و باید مراقبت نماییم که ارز به موارد مورد نیاز و افراد دارای صلاحیت اختصاص یابد و در عین حال، کاسبان تحریم را شناسایی و با سودجویان برخورد نماییم.
پول «بیمه اعتیاد» مقرر است کجا و برای چه کسانی هزینه شود؟
فرید براتی سده -معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور- با اشاره به اینکه معتادان متجاهر به علت نداشتن کارت شناسایی از بیمه اعتیاد برخوردار نمی شوند اظهار داشت: پیشنهاد سازمان بهزیستی تخصیص بخشی از این بودجه در قالب «یاری برگ» به این سازمان بوده اما تابحال این اتفاق نیافتاده است.
اختصاص یارانه به مهدهای پذیرای کودکان معلول / نگهداری ۶۰۰ هزار کودک در مهدها
محمد نفریه -مدیر کل دفترکودکان و نوجوانان بهزیستی کشور- با اشاره به اینکه به مهدهای کودک که از کودکان معلول نگهداری می کنند، یارانه پرداخت می شود، اظهار داشت: کودکان معلول در مهدهای ویژه نگهداری نمی گردد.
آغاز مرحله دوم آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور از ۱۷ تیر
غلامرضا کریمی -رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش- از آغاز مرحله دوم آزمون اعزام معلمین به خارج از کشور از ۱۷ تیر اطلاع داد و اظهار داشت: علاوه بر سنجش صلاحیت های علمی و تخصصی پذیرفته شدگان آزمون، شخصیت و منش افراد برای حضور در مدارس خارج از کشور هم مورد بررسی و توجه دقیق قرار می گیرد.
شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۹۷ـ۹۸/ برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس
مجید طهرانیان -مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش-، اظهار داشت: رویکرد مهارت محوری مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مدیریت مدارس غیردولتی در سطح کشور است.
صدای شادی مردم بعد از بازی ایران و پرتغال پایتخت را لرزاند
الهام کریمی -یک کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- از افزایش ۱۰ دسی بلی میانگین شدت تراز صوت در تهران بعد از بازی تیم ملی ایران در مقابل پرتغال اطلاع داد.
سازمان محیط زیست به وزارت کشور درباره موتورهای کاربراتوری نامه می نویسد
به دنبال رای منفی هیات وزیران به درخواست صدور مجوز شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد احتمال رایزنی مجدد موتورسیکلت سازان برای اجرای این درخواست اظهار نمود: با عنایت به اینکه هیات وزیران این درخواست را مصوب نکرد، هیچ راه قانونی برای شماره گذاری این ۱۰ هزار دستگاه وجود ندارد.
تهرانی ها در بهار امسال چند روز هوای سالم و ناسالم تنفس کردند؟
بهار امسال در حالی به آخر رسید که در این فصل پایتخت نشینان ۸۳ روز هوای مطلوب تنفس کردند.
وضعیت «بازار» از زبان رئیس پلیس تهران
سردار حسین رحیمی -رئیس پلیس پایتخت- اعلام نمود که پلیس با تمام توان در بازار حضور داشته و امنیت بازار و بازاریان را تامین خواهد نمود.
برخورد پلیس با استفاده کنندگان غیرمجاز از «ارز» دولتی/لیست شرکتهای متخلف در دست آگاهی
سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی -رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- از برخورد با شرکت هایی که اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده اما محصولاتی را با قیمت بیشتر عرضه نموده یا احتکار کرده اند، اطلاع داد.
عملیات پلیس برای برخورد با ۱۳۸ سارق حرفه ای تهران
سردار حسین رحیمی -رئیس پلیس پایتخت- از دستگیری ۱۳۸ سارق حرفه ای در سطح شهر تهران اطلاع داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
وضعیت «بازار» از زبان رئیس پلیس تهران
زمان کمک و فداکاری است/کاسبان تحریم شناسایی شوند
بیمارستان های وزارت بهداشت “مستقل” می شوند + جزییات
عادت هایی که پیری را تسریع می کنند
آب جیره بندی نمی شود/ اجبار دستگاه ها به کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در تابستان