رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد تکذیب مشاهده موارد مبتلا شدن به ابولا در عراق، گزارشی از ورود بیماری از این کشور نداشته ایم

طب اصیل: رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد که بیماری ابولا در عراق وجود ندارد و اگر موردی از این بیماری مشاهده می شد، کشور عراق و سازمان بهداشت جهانی به ما گزارش می کردند.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا و بنا بر اعلام وبدا، محمد مهدی گویا در مورد انتشار خبری در خصوص ظهور ابولا در کشور عراق اظهار نمود: وجود بیماری ابولا در عراق به هیچ عنوان مورد تایید نیست چون ما با کشور عراق ارتباط بهداشتی تنگاتنگ و نزدیکی داریم و اطلاعات بیماری های واگیر را به صورت تلفنی به یکدیگر انتقال می دهیم. بنابراین تابحال چنین اطلاعاتی از جانب عراق و سازمان بهداشت جهانی به ما نرسیده است و این خبر صحت ندارد.

وی اضافه کرد: احتمال وجود سایر تب های خونریزی دهنده ویروسی مانند تب کریمه کنگو در سایر کشورها مانند عراق وجود دارد که وضعیت آن با ابولا کاملا متفاوت می باشد.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در انتها اظهار داشت: بر مبنای اعلام عراق و سازمان جهانی بهداشت تابحال هیچ بیماری غیرمعمولی از عراق به ایران منتقل نشده است. اگر چنین موردی وجود داشته باشد حتما به ایران اعلام می گردد تا آمادگی لازم برای انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه را در داخل کشور همینطور برای کمک به کشور عراق داشته باشیم.