توضیح وزارت بهداشت درباره دریافت ۱۸ میلیون یورو ارز برای واردات خودرو وزارت بهداشت بجز آمبولانس، خودروی دیگری وارد نمی کند

طب اصیل: رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره دریافت ۱۸ میلیون یورو ارز توسط این وزارتخانه برای واردات خودروی خارجی توضیح داد و اظهار داشت: وزارت بهداشت به جز آمبولانس و خودروهای امدادی، خودروی دیگری وارد نمی نماید.

دکتر عباس زارع نژاد در گفت وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار نمود: وزارت بهداشت به جز آمبولانس و اتوبوس های امدادی خودروی دیگری وارد نمی کند و به غیر از این خودروها هم به خودروی دیگری نیاز ندارد. در چند سال قبل به جهت اینکه به سطح قابل قبولی در زمینه خدمات درمانی به ویژ در حوزه اورژانس و تامین تجهیزات مورد نیاز آن برسیم، بخشی از نیازهای خویش را با کمک شرکت های داخلی و بخش دیگری را با واردات از کشورهای دیگر تامین کردیم.

به گفته وی، ۱۸ میلیون یورو ارز مذکور برای واردات ۴۰۰ دستگاه “آمبولانس کمک دار” برای مناطق صعب العبور هزینه شده است که برای اولین بار می باشد که وزارت بهداشت به این نوع آمبولانس ها مجهز شده است.

وی اضافه کرد: در چندسال گذشته ۲۰۰۰ دستگاه آمبولانس مجهز و استاندارد از آلمان وارد شده یا در حال ورود است. بخشی از این تعداد آمبولانس ها از اواخر دولت قبل و بخش دیگر در این دولت وارد شده است. هچنین ۲۰۰ دستگاه موتورلانس هم از هوندای ژاپن با استانداردهای پیشرفته خریداری شده است و هم اکنون در برخی از شهرهای کشور فعالیت می نمایند. ۷۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز هم ازهیوندای کره جنوبی خریداری شده که در شرایط بحرانی و در تصادفات بین جاده ای و همینطور حوادثی که تعداد مصدومان زیادی دارد، کاربرد دارند. این اتوبوس آمبولانس ها هم اکنون هم فعال می باشند. علاوه بر این موارد، شش فروند هلی کوپترجدید و استاندارد برای اورژانس خریداری شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت به جز این موارد هیچ خودروی خارجی دیگری وارد نمی نماید. تجهیزات مورد نیاز و استاندارد، به هر میزان که برای حفظ سلامت مردم مورد نیاز باشد، تامین می گردد. اگر شرکت های داخلی بتوانند این نیازها را تامین کنند، این تجهیزات از آنها خریداری می گردد و اگر این نیازها از کشورهای دیگر قابل تامین باشند، وارد می شوند.