آلودگی هوا مسبب مرگ سالانه بیشتر از ۷میلیون تن در دنیا

طب اصیل: معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار داشت: ۹۳ درصد از کودکان زیر ۱۵ سال در سراسر جهان هوای آلوده تنفس می کنند که این امر سبب خطرات جدی برای سلامت آنها می گردد.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه نخستین کنفرانس آلودگی هوا و سلامت در ژنو اظهار داشت: طبق برآورد سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۶۰۰ هزار کودک به علت مبتلا شدن به عفونت های حاد تنفسی ناشی از آلودگی هوا در جهان جان خویش را از دست داده اند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار داشت: بر مبنای اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشتر از ۸۰ درصد جمعیت جهان در محیط هایی با کیفیت پایین هوا زندگی می کنند.
وی ادامه داد: آلودگی هوا بعنوان پنجمین علت مرگ در جهان، سالانه باعث مرگ بیشتر از ۷ میلیون نفر در جهان می گردد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت تصریح کرد: کاهش آلودگی هوای آزاد و داخل خانه با بهسازی محیط و ارتقای سطح بهداشت، کاهش تنفس دود دست دوم، شناسایی مهم ترین آلاینده ها به منظور حذف یا کاهش مهم ترین آلوده کننده آلودگی هوا در محیط زندگی و کار می تواند نقش ویژه ای در کاهش میزان مرگ و میر و بروز بیماری های مرتبط داشته و موجبات کاهش هزینه های سرسام آور درمان بیماری ها و بهبود شاخص های بهره وری شود.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رئیسی اظهار داشت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس، ۱۰ شهر از آلوده ترین شهرهای جهان در کشور هند قرار دارند و در آینده به دلایل مختلف شاخص کیفیت هوا در کشور هند به شدت افت پیدا خواهد نمود.
معاون بهداشت وزیر بهداشت در انتها در مورد ضرورت توجه جدی به مبحث سلامت هوا در کشورمان اظهار داشت: لزوم فرهنگ سازی، تدوین و اجرای آموزش های مقدماتی در مدارس، جلب مشارکت های مردمی و اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور همچون مهم ترین اقدامات در این راستا است و به همین جهت از همه مسئولان، دست اندرکاران، فعالان حوزه سلامت و محیط زیست انتظار می رود تا با انجام اقدامات عملی بویژه اجرای صحیح قانون هوای پاک و تدوین راهکارهای اجرایی موثر، موجبات تامین محیطی سالم را برای تمامی آحاد مردم فراهم آورند.