یک فوق تخصص ستون فقرات مطرح کرد؛ آموزش جلوگیری از بیماری های اسکلتی عضلانی در فضای مجازی

طب اصیل: ‎عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اجرای طرح غربالگری ناتوانی های اسکلتی عضلانی، اظهار داشت: آموزش جلوگیری از بیماری های اسکلتی عضلانی در فضای مجازی مجاز صورت می گیرد.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، رضا سلمان روغنی، در حاشیه بیست و دومین سمینار طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، تصریح کرد: با حمایت وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی غربالگری ناتوانی های اسکلتی عضلانی مدنظر قرار گرفته است. ‎این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و فوق تخصص ستون فقرات اضافه کرد: یکی از دلایل شایع ناتوانی های جسمی، بیماری های اسکلتی عضلانی است که شامل بیماری های مختلفی همچون آرتروز، تنگی کانال نخاعی، استئوپروز، کمردرد و…، است و با مداخله زودرس می توان به این بیماران کمک چشمگیری کرد. وی افزود: این برنامه جهت اطلاع رسانی عمومی راه اندازی شده و سعی کردیم از ظرفیت فضای مجازی مجاز در این زمینه بهره مند شویم و بایدها و نبایدها را در این زمینه عرضه داده و باورهای درست و غلط را نشان دهیم تا بتوانیم در پیشگیری اولیه از این بیماری ها موفق عمل نماییم. سلمان روغنی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه در جهت کاهش بار بیماری ها، کاهش ناتوانی های جسمی در سن بالا و کاهش هزینه های بیماران و سازمان های بیمه گر است و ازاین رو با بهره مندی از این ظرفیت می توان به نتایج و موفقیت های زیادی دست یابیم. وی تصریح کرد: در گام نخست با زبان ساده این اطلاع رسانی را با استفاده از اینستاگرام تحت عنوان ستون فقرات، مفاصل وعضلات( spine_master‎) را برای مردم انجام می دهیم و این مسئله تحت
‎حمایت علمی مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی انجام گرفته است. ‎این استاد دانشگاه اظهار داشت: مطالب عرضه شده در فضای مجازی کاملا مبنای علمی داشته و توسط اساتید دانشگاه به زبان ساده نوشته می گردد و تلاش می نماییم باورهای درست را جایگزین باورهای غلط کرده و همزمان از سردرگمی بیماران در زمینه درمان بکاهیم.