عزیزی: ردای مقدس پزشکی با سناریوی انگ فرار مالیاتی مخدوش می شود

طب اصیل: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به زعم سازمان امور مالیاتی جامعه پزشکی همواره از خوش حساب ترین مودیان بوده است، ولی مانند هر صنف و قشر دیگری متخلفین اندکی هم یافت می شود و این به معنای مجوز برای جداسازی و انگشت نما کردن جامعه پزشکی از سایر صنوف نیست.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خط ایثار از چهلمین فجر گذشت و پرتوهای بیداری اسلامی کشورهای آزادی خواه منطقه و جهان را به شکستن یوغ ستم می خواند و جلوه های آن در ایستادگی مردم یمن، افغانستان، عراق، سوریه و سایرین با دستان خالی در مقابل سلطه جویان خودنمایی می کند. استعمار جهانی اول از مکیدن منابع منطقه به هر روشی شامل جنگ، خونریزی، کودتا، تحریم و فشار اقتصادی رویگردان نیست و حتی با فراهم آوردن شرایط و با دنبال کردن پروژه فرار مغزها به دنبال خالی کردن کشور از نیروی مولد فکری و نهایتاً زمین گیر کردن آنهاست.
وی با طرح این پرسش که وظیفه ما «برای حفظ کشور چیست؟» اظهار نمود: اگر در خانه کس است، یک حرف بس است. عدالت، عدالت و عدالت. در توزیع خیلی از امکانات شامل برق رسانی، گازرسانی، خطوط تلفن، آبرسانی و جاده کشی کارنامه عادلانه و متوازن نمایش شده است، اما برای کامل شدن آن لازم است که دستگاه های مربوط به مناطقی که هنوز از این امکانات برخوردار نیستند توجه و رسیدگی کنند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در فشار اقتصادی بی امان ناشی از تحریم ظالمانه مردانی که در جنگ و شرایط دشوارتر خم به ابرو نمی آوردند در غم نان کمر خم کردند. مسئولان صدای محرومیت سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و سایر نقاط ایران در فصل سرما و همین طور زلزله زدگان کرمانشاه را بشنوند و چاره اندیشی کنند.
وی در مورد مصوبه بیمه ایثارگران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توقع امروز بازنشسته کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی تا حد همسان سازی حقوق کاهش یافته است، اما همان باز اجرا نمی گردد. اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای بیمه ایثارگران معطل مانده است. همین طور سپس تأسیس دانشگاه های فراوان از اعطای مدرک دانشگاهی فرهنگیان، کارکنان و شاغلین خودداری می شود. اینها که دیگر ربطی به تحریم ندارند. برخی دانسته یا نادانسته کمر به نابودی سرمایه های اجتماعی کشور بسته اند.
عزیزی در پشتیبانی از فرهنگیان و پزشکان اظهار نمود: مویرگ های جغرافیای ایران اسلامی از تهران تا اقصی نقاط دور کشور آکنده از عشق به خدمت فرهنگیان و جامعه پزشکی است. هیچ نقطه ای نمی تواند خالی از خدمات این دو قشر فرهیخته باشد. با تحریک افکار عمومی و با دست خود فرهنگی را درگیر مجادله معیشت و پزشک را درگیر حاشیه کرده ایم. جامعه محروم و زحمتکش پزشکی یاران، دیرین انقلاب و دفاع مقدس از چند درصد همکاران محدود تفکیک می شود. ردای مقدس پزشکی با سناریوی زیرمیزی بگیران و سناریوی انگ فرار مالیاتی مخدوش می شود.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تربیت دانشگاهی پزشکیان در معرض پولی و خصوصی شدن قرار می گیرد. ایثار و از خودگذشتگی آنها باز تجاری خوانده می شود. بعضی از مسیر تحصیل در کشورهای فاقد صلاحیت دور زدن کنکور را نشانه می گیرند. طرح ها و لوایح به سمت بازداشت پزشکان هدایت می شود و برخی اصحاب رسانه از پوشش ایثار و خدمات ۹۹ درصد جامعه پزشکی عبور می کنند و پررنگ کردن یک درصد تخلف چنان جو پزشک ستیزی به وجود می آورد که اصل اول درمان یعنی اعتماد بیمار و پزشک فرو می ریزد و نهایتاً قشر برخوردار برای معالجه بعضاً راهی اروپا و قشر متوسط و کمتر برخوردار خودرا ناچار فرض می کنند.
نماینده شیروان در مجلس با اشاره به آماری از سازمان امور مالیاتی اشاره کرد: جامعه پزشکی همواره از خوش حساب ترین مودیان بوده است، ولی مانند هر صنف و قشر دیگری متخلفین اندکی باز در آنها یافت می شود. جامعه پزشکی آماده پدیدار شدن شفاف ترین و بهترین سازوکار ستاندن مالیات در کنار همه اصناف و مشاغل دیگر است. انتظار می رود مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تربیت شده و شفاف سازی برای همه صنوف مورد تصویب قرار گیرد. نه فقط برای جامعه پزشکی.
وی افزود: در حالیکه در شرایط تحریم و فشار اقتصادی هستیم، خیلی از صنوف مشمول معافیت ها می شوند. جامعه پزشکی نباید مشمول مالیات بیش از اندازه شود بلکه باید جلوی متخلفین گرفته شود. پزشکان تجار نظام سلامت نیستند تجار نظام سلامت از کلاس های آمادگی کنکور شروع می شود. دلالان پذیرش دانشجو در خارج کشور یا مداخله گران غیرقانونی در امر درمان به نام طب اسلامی دلالان نظام سلامت هستند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درانتها با اشاره به میزبانان کشاورز خود در جلسه امروز اظهار نمود: مجلس شورای اسلامی پیگیر جدی امهال وام های کشاورزی است. خرید تضمینی گندم و چغندر و سایر محصولات و پرداخت های به موقع باید استمرار یابد. حل معضلات آب کشاورزی باید به همت طرح وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی حل شود.