از ورزش های کاهش دهنده خطر دیابت تا افتتاح ایستگاه های جدید مترو

به گزارش طب اصیل چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می دهد؟، مترو به ˮمیدان صنعتˮ رسید، دستگیری بیشتر از ۸۵۰ اوباش در تهران و کشف ۵۵۰ سلاح جنگی و شکاری، پیش بینی روند بارش ها در کشور در ایام پایانی هفته، نحوه فعالیت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در نوروز اعلام گردید و… از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در آخرین روزهای اسفندماه هستند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز (۲۲ اسفند) بیشتر از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر نموده است که مهمترین آنها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
مترو به “میدان صنعت” رسید / افتتاح ۳ ایستگاه مترو در روز شنبه
علی امام-مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح ۷.۵ کیلومتر از خط هفت مترو در روز شنبه اطلاع داد و اظهار داشت: همان گونه که مردم تهران می دانند در تیرماه بخشی از خط هفت از ایستگاه مهدیه تا نواب را به طول شش کیلومتر با پنج ایستگاه افتتاح کردیم.
مدیرعامل شرکت مترو در مورد سرانجام خط شش هم با بیان این که ۹ کیلومتر خط شش از ایستگاه دولت آباد تا میدان شهدا با سه ایستگاه بعثت، شهدا و دولت آباد برای روز شنبه آماده افتتاح بود، افزود: برای افتتاح خط شش از رئیس جمهور دعوت رسمی کرده ایم و از آنجایی که هفته آینده رئیس جمهور در مسافرت استانی است نتوانستیم از حضورشان در مراسم بهره ببریم و به نظر می آید که بتوانیم در فروردین ماه این ۹ کیلومتر را توسط رئیس جمهور به بهره برداری برسانیم و منتظر اعلام زمان از جانب دفتر رئیس جمهور هستیم.
امیدواری وزارت کشور برای «لغو روادید عراق» از سال ۹۸
شهریار حیدری -مدیرکل امور مرزی وزارت کشور بااشاره به اینکه امیدواریم در مسافرت رئیس جمهور به عراق بر سر مبحث لغو روادید توافق شود اظهار داشت: وقتی روادید به کشوری لغو شود، فرد وارد مرز شده و برگذرنامه اش مهر ورود یا خروج می خورد و تنها با پرداخت یک حق ورودی وارد کشور مقصد می شود که البته می خواهیم برای مسافران زیارتی به عراق این حق ورودی را در سال ۹۸ حذف نماییم.
چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می دهد؟
بررسی ها نشان داده است بهبود قدرت ماهیچه ها و تقویت عضلات می تواند به جلوگیری از خطر مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع ۲ کمک نماید. متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند که انجام تمرینات استقامتی حتی به میزان کم هم می تواند در جلوگیری از دیابت نوع ۲ اثربخش باشند.در این بررسی متخصصان به مطالعه روی بیشتر از ۴۵۰۰ فرد بزرگسال در گستره سنی ۲۰ تا ۱۰۰ سال پرداخته و مشاهده نمودند که حجم متوسط عضلانی صرف نظر از استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، چاقی یا فشار خون بالا با کاهش ۳۲ درصدی خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ مرتبط می باشد.
نحوه فعالیت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در نوروز اعلام شد
دکتر قاسم جان بابایی-معاون درمان وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت بیمارستان ها و مراکز درمانی در تعطیلات نوروز، اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی سال ۱۳۹۸ از ساعت هشت بامداد روز شنبه ۲۵ اسفند ماه با هدف عرضه خدمات مطلوب سلامت در اقصی نقاط کشور و در جهت توسعه سلامت جامعه و افزایش رضایت شهروندان و مسافران نوروزی شروع شده و در ساعت هشت بامداد روز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تمام می شود.
نصب نشانی مراکز درمانی در ورودی شهرها برای نوروز ۹۸
مهدی درخشان-معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل ستاد نوروزی مدیریت درمان در این معاونت و اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در روزهای نوروز سال ۹۸ اطلاع داد و اظهار داشت: ستاد نوروزی مدیریت درمان در تمامی استان ها با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی به فعالیت می پردازد.

هشداری در مورد ایجاد بحران جنسیتی با تغییر جایگاه زوجین
از دیرباز تابحال زنان و مردان همواره برپایه هویت جنسی شان وظایف و نقش هایی برعهده داشته اند، اما با تغییر سبک زندگی، کلیشه های جنسیتی در نقش ها کمرنگ تر شد، در همین راستا یک روانشناس می گوید: در شرایطی هستیم که وظایف خانه میان برخی زوجین معکوس شده، به طوریکه برخی زنان منبع درآمد هستند و برخی مردان از دیدگاه سنتی در خانه فعالیت می نمایند، این تغییر جایگاه بر روی روحیه و صفات روانی آنها اثرگذار می باشد و آنها را در چارچوب معکوس جنسیتی، رکود و افسردگی قرار می دهد.
مژگان نیکنام در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به صورت کلی انسان ها دارای “هویت” جنسی و “نقش بندی” جنسی هستند، معتقد است: نقش بندی جنسی، موضوعی است که افراد برپایه عملکردها، فرهنگ و موقعیت اجتماعی درون نقش های مردانگی و زنانگی خود فرو می روند. در کشورهایی که کلیشه های جنسیتی مانند “فقط زنان در خانه کار می کند” و یا “مردان نباید گریه کنند” بسیار قوی است، صفات روانی مردانگی و زنانگی هم قدرتمند است.
پیشنهاد برگزاری امتحانات نهایی از اواسط اردیبهشت / سابقه تحصیلی منحصر به پایه دوازدهم شد
عبدالرسول عمادی-سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای امسال اتفاق خاصی در مورد برنامه امتحان نهایی نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهایی هم مانند سال های گذشته تهیه و ارسال شده است، اظهار داشت: امتحان نهایی امسال از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز می شود البته تلاش شده است برنامه جمع و جورتر در نظر گرفته شود.
دستورالعمل آموزش و پرورش به مدارس در مورد چهارشنبه آخرسال
مهرزاد حمیدی-معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای چهار شنبه آخر سال، دستورالعملی را به استان ها ابلاغ کرده ایم تا مدیران مدارس آگاهی های لازم را در این ایام به دانش آموزان بدهند، به معلمان سفارش کرد که با زبان اثر بخش خود مطالب را به دانش آموزان انتقال دهند.
زخم زباله و فاضلاب بر تن تالاب انزلی
مسعود باقرزاده کریمی-مدیرکل دفتر اکوسیستم های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح دستاوردهای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی، زباله و فاضلاب را دو مشکل مهم این تالاب برشمرد.
شکار بی رویه و پسماند بلای جان تالاب انزلی
توموئو آئوکی-مشاور ارشد تیم کارشناسی جایکا (آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن) در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی اظهار داشت: شکار بی رویه و پسماند از مهمترین مشکلات تالاب انزلی است. متاسفانه روستاییان زباله های خویش را به رودخانه ها می ریزند که در نهایت وارد تالاب انزلی می شود.
خبر خوش رئیس پلیس راهور درمورد ترخیص خودروهای توقیفی
سید کمال هادیانفر-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: بر مبنای ابلاغیه ای که از جانب پلیس صورت گرفته خودروهای دارای بیشتر از یک میلیون تومان جریمه از ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه به خاطر بالا بودن جریمه توقیف نخواهند شد.

تأمین ایمنی کاروان های راهیان نور در جاده ها
فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به همکاری پلیس با ستاد راهیان نور و نظارت بر کاروان های راهیان نور اظهار داشت: در نوروز ۹۷ هیچ حادثه ای در رابطه با کاروان های راهیان نور نداشتیم و امسال هم تلاش خویش را خواهیم کرد تا هیچ مشکلی پیش نیاید همینطور بر ایمنی و امنیت این کاروان ها نظارت کافی خواهیم داشت.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه رزمایش ترافیکی نوروز ۹۸ با حضور در جمع خبرنگاران اظهار نمود: تفاهم نامه ای میان پلیس و وزارت بهداشت به امضاء رسیده که باعث سرعت بیشتر در خدمت رسانی به مردم و افزایش سرعت امدادر سانی ها خواهد شد.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می دهد؟
مترو به “میدان صنعت” رسید / افتتاح ۳ ایستگاه مترو در روز شنبه
دستگیری بیشتر از ۸۵۰ اوباش در تهران / کشف ۵۵۰ سلاح جنگی و شکاری
پیش بینی روند بارش ها در کشور در ایام پایانی هفته
نحوه فعالیت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در نوروز اعلام شد