تاثیر منفی آهن بر خاصیت ضدسرطانی گوجه فرنگی

به گزارش طب اصیل محققان آمریکایی بر مبنای بررسی های خود مشاهده کردند: خوراکی های سرشار از آهن می توانند بر خاصیت ضدسرطانی گوجه فرنگی تاثیر منفی داشته باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، نتایج بررسی ها از آن حکایت می کند که آهن میزان جذب لیکوپن را به نصف می کاهد. لیکوپن از کاروتنوئیدها بشمار می رود که سرشار از آنتی اکسیدان است و در گوجه فرنگی یافت می شود.
گوجه فرنگی حاوی خواص گوناگونی برای سلامت است که می توان به تاثیر آن در پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان و فشار خون و کمک به حفظ سلامت قلب، پوست و چشم ها اشاره نمود. باآنکه مصرف خوراکی های سرشار از لیکوپن برای سلامت مفید می باشد، همراه کردن آنها با مواد غذایی دیگر امکان دارد خاصیت ضد سرطانی آنها را افزایش داده یا از بین ببرد.
به قول محققان، بررسی ها نشان داده است مصرف مواد غذایی یا مکمل های سرشار از آهن امکان دارد خاصیت لیکوپن را به نصف کم کند.
در این بررسی محققان آمریکایی تحقیقاتی را روی هفت مرد انجام داده تا مشخص شود تولید و جذب لیکوپن بعد از وعده های غذایی حاوی آهن یا فاقد آن، به چه صورت است.
به گزارش طب اصیل به نقل از مدیکال نیوزتودی، محققان اظهار داشتند: مصرف وعده های غذایی حاوی آهن می تواند با گذشت زمان بر میزان جذب لیکوپن موجود در گوجه فرنگی تاثیر منفی داشته باشد.