معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر: نظارت بر داروخانه های هلال احمر آنلاین می شود، قیمت تمام شده خدمات مشخص شود

به گزارش طب اصیل معاون بهداشت، درمان وتوانبخشی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: باید کلیه فرآیندها و ماموریت های این معاونت شفاف بوده و جملگی تحت مدیریت یکپارچه عمل شود.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر بهمن سبحانی در همایش معاونین بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه های تدوین شده در جهت بهبود خدمت رسانی این معاونت به مردم تصریح کرد: باید در کلیه امور چه سخت افزاری و چه نرم افزاری در قالب یک برنامه واحد عمل شود.
وی افزود: لازم است در حوزه های ماموریتی، فعالیت های ما برمبنای یک سامانه واحد صورت گیرد تا عملکرد استان ها و ارتباط آنها با ستاد کاملا شفاف باشد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر افزود: بر همین مبنا توسعه شبکه فن آوری اطلاعات در دستور کار این معاونت قرار گرفته است. این مهم می تواند نقش مهمی را در شفاف سازی فرایندها و ماموریت ها ایفا کند.
سبحانی با اشاره به لزوم نظارت بیشتر بر عملکرد داروخانه های هلال احمر اظهار داشت: می خواهیم نظارت آنلاین بر داروخانه ها را به فعل برسانیم. دراین پروسه کلیه عملکرد داروخانه ها تحت سامانه مدیریت آنلاین مورد بررسی و نظارت قرار خواهد گرفت.
وی افزود: باید همه فرایندهای مالی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر شفاف باشد؛ بطوریکه قیمت تمام شده خدمات باید شفاف مشخص شود تا بتوانیم قیمت واقعی خدمات را احصا نماییم.
بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، سبحانی با تاکید بر لزوم خوداتکایی استان ها اضافه کرد: با عنایت به شرایط ویژه کشور و نیاز به پرهیز از اتلاف منابع مالی، باید استان ها به سمت خوداتکایی حرکت کنند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بحث آموزش و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید استفاده از فناوری روز دنیا و آموزش نیروهای انسانی را متناسب با فعالیت ها و ماموریت های خود در دستور کار قرار دهیم.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در ارائه خدمات بهتر و ارزان تر به جامعه هدف خود موفق ظاهر شویم.

منبع: