دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد سهم هلال احمر در واردات داروهای خاص

به گزارش طب اصیل دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش این سازمان در واردات دارو، اظهار داشت: هلال احمر عموما داروهای خاص مورد نیاز بیماران خاص را از خارج از کشور وارد میکند.

دکتر محمودرضا پیروی در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تامین دارو از طرف هلال احمر با وجود تحریم های آمریکا مقابل کشورمان، اظهار داشت: هم وزارت بهداشت و هم هلال احمر جمهوری اسلامی هر دو در تامین داروهای مورد نیاز کشور سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر عموما داروهای خاص مورد نیاز بیماران خاص را از خارج از کشور وارد می کند، اضافه کرد: البته بعضی از این اقلام را هم وزارت بهداشت تامین می کند. بدین سبب برخی داروهای بیماران خاص را وارد می نماییم و تجهیزات مصرفی پزشکی مانند صافی همودیالیز را هم برای بیماران خاص تولید می نماییم.

پیروی با اشاره به محدودیت هایی که تحریم ها بر سر راه واردات داروی بیماران به وجود آورده است، اشاره کرد: مهم ترین مشکل مان در تحریم ها این است که اجازه نقل و انتقالات و تبادلات پولی داده نمی گردد و بنا بر این در مواقعی ممکنست در واردات دارو هم گرفتار مشکل شویم. چنین تحریم هایی واقعا ظالمانه است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره وضعیت بودجه ای این سازمان نیز اظهار داشت: در کشور تمام دستگاه ها همچون هلال احمر با عنایت به شرایط اقتصادی خاصی که داریم، شاید نتوانند از نظر بودجه ای نسبت به سال های پیش رشد قابل توجهی داشته باشند. در این زمینه نیازمند صرفه جویی و مدیریت منابع مالی و انسانی است.

وی درباره درخواست بودجه ای این سازمان نیز اظهار داشت: این مساله بحثی کارشناسی است و ردیف های مختلفی برای هلال احمر وجود دارد که باید در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و سازمان برنامه و بودجه آنرا بررسی کند.

پیروی همین طور اظهار داشت: بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان هلال احمر هم بطور کامل تخصیص داده نشده است.

منبع: