سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد ذخیره دارویی MPS در حال اتمام

به گزارش طب اصیل سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم های آمریکا مقابل داروهای بیماران MPS، اظهار داشت: این رفتار غیرانسانی آمریکا به صورتی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود با اشاره به عدم عرضه داروهای بیماران MPS از طرف شرکت آمریکایی به سبب تحریم های آمریکا مقابل کشورمان، اظهار داشت: قرار بود داروهای بیماران MPS از طرف شرکت آمریکایی تولیدکننده این دارو، تامین گردد که به دلیلهای مختلف، به دنبال تحریم ها، مستقیما بیماران ایرانی MPS را به صورتی مورد تحریم قرار داده و این دارو را در اختیار ما قرار نداده اند.

وی اضافه کرد: بطوریکه شاید در ایام آینده عملا ذخیره دارویی ما در حوزه بیماران MPS صفر شود. دراین زمینه قبل از این هم آگهی داده بودیم و وزیر بهداشت هم بتازگی به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نامه زدند و درباره این رفتار غیر انسانی و خلاف موازین بین المللی که به صورتی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می دهد، آگهی دادند.

جهانپور اشاره کرد: تولید داروی بیماران مبتلا به MPS در انحصار آمریکا بوده و الان این دارو مستقیما از طرف آمریکا تحریم شده است. بدین سبب هیچ راهی برای دسترسی به این داروها نداریم. حیات بیماران MPS از طرف ایلات متحده آمریکا هدف گرفته شده است.

منبع: