در اطلاعیه ای اعلام شد تکذیب کشف داروی ضد کرونا

طب اصیل: سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در اطلاعیه ای شایعات انتشار یافته در فضای مجازی درباب کشف داروی کرونا را قویا تکذیب کردند.

به گزارش طب اصیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این اطلاعیه آمده است: با افزایش تب بیماری کرونا در کشور، شیادان و متقلبان از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به جان و مال مردم فروگذار نکرده اند. بعد از احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده، این دفعه سودجویان از حربه جدیدی بهره برده اند و نوبت به معرفی داروهای تقلبی و فاقد هیچ گونه اثر علمی برای بیماری کرونا شده است.
در این اطلاعیه تاکید شده است: بدین وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هماهنگی سازمان غذا و دارو، کشف هر گونه داروی ضد کرونا تا این لحظه را قویاً رد می کند و بعد از برگزاری جلسات فشرده کارشناسی، شایعات منتشره در فضای مجازی با عنوان اسپری و داروی گیاهی و هر گونه شایعه دیگر درباب واکسن های ضد کرونا را کذب محض و صرفاً سودجویی شیادان می داند و مراتب برای مجازات خاطیان به نهادهای ذیربط اعلام خواهد شد و از مردم نیز درخواست می گردد که اخبار را فقط از مراجع ذی صلاح دنبال کنند.
همچنین در این اطلاعیه آمده است: بدین وسیله به اطلاع مردم عزیز می رساند که سربازان کشور در عرصه علمی، دوشادوش برادران خود در حوزه پزشکی و سلامت، تمام توان و تمرکز خودرا برای تامین نیازهای علمی مربوط به این بیماری به کار گرفته اند و هر گونه پیشرفتی در این خصوص، فوراً بوسیله مراجع رسمی به اطلاع مردم شریف و قهرمان ایران خواهد رسید.

منبع: