فوق تخصص ریه عنوان کرد؛ آیا بیمار کرونا بعد از بهبودی باردیگر مبتلا می شود

به گزارش طب اصیل فوق تخصص ریه و مراقبت های ویژه، اظهار داشت: مطالعات نشان می دهد، افرادی که یکبار به ویروس کرونا مبتلا شدند، نسبت به آن ایمنی پیدا می کنند.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، حمید رضا جماعتی، با تاکید بر اینکه، افراد اگر یکبار به بیماری کرونا مبتلا شوند، به احتمال زیاد ایمنی پیدا می کنند، گفت: بعضی از بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند، نگران بودند که بعد از مداوا باردیگر گرفتار این بیماری شوند. وی در پاسخ به این پرسش که فردی که مبتلا به بیماری کرونا شده باشد، آیا امکان ابتلای مجدد به بیماری را دارد یا خیر پاسخ داد: بطور کلی این مساله بسته به شرایط ایمنی بدن افراد نیز ممکنست متفاوت باشد.

قائم مقام بیمارستان مسیح دانشوری توضیح داد: صرفاً در مواردی که فرد سیستم ایمنی ضعیفی داشته و بدنش نتواند مصونیت لازم را ایجاد کند ممکنست مجدداً به بیماری کرونا مبتلا شود.

فوق تخصص ریه و مراقبت های ویژه دانشگاه لزوم انجام تست آزمایشگاهی بعد از گذراندن دوره بیماری توسط مبتلایان به کرونا را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: اگر چنانچه آزمایش خون نشان دهد که سطح ایمنی بدن به حد قابل قبولی رسیده، معمولاً و در بیشتر موارد بدن در مقابل ویروس کووید ۱۹ مقاوم شده و فرد در مقابل این ویروس مصونیت پیداکرده است.

سشوار داغ موجب سوختگی مخاط بینی می شود

جماعتی درباره باورهای غلط مصونیت در مقابل کووید ۱۹ گفت: زمانی که بیماری عفونی در سطح جامعه همه گیر می شود متأسفانه باورهای غلطی رواج پیدا می کند که منجر به رفتارها و درمان های نابجا می شود.

وی اظهار داشت: بطور مثال، مدتی است در فضای مجازی استفاده از سشوار داغ در بینی برای پیشگیری یا از بین بردن ویروس کرونا انتشار یافته است. این باور نه فقط اثری در پیش گیری از این بیماری ندارد بلکه موجب می شود مخاط بینی گرفتار سوختگی شود و در ادامه عوارض دیگری نیز به وجود بیاید.

عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه درباره مصرف الکل برای پیش گیری از کرونا نیز آگهی داد و اشاره کرد: کاربرد الکل ضدعفونی کننده صرفاً در محل هایی که دسترسی به آب و صابون مشکل است سفارش می شود و استفاده خوراکی آن برای پیش گیری از کرونا فرد را گرفتار صدمات جبران ناپذیری همچون کوری، نارسایی کلیه و در مواردی مرگ خواهدنمود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مردم سفارش کرد که اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه بهداشت و درمان را از سایت ها، صفحات و مراجع معتبر و آکادمیک پیگیری کنند.

منبع: