دادستان قزوین: زیرساخت های درمانی قزوین متناسب با نیازهای شهروندان نیست

به گزارش طب اصیل دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: زیرساخت های درمانی استان قزوین متناسب با نیازهای شهروندان نیست.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین پنجشنبه شب با حضور حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن جلسات مدیریت بحران قزوین برگزار گردید. محمد قاسمی در این جلسه اظهار نمود: با شیوع کرونا در کشور، اقدامات خوبی در استان برنامه ریزی و انجام شد و کلیه دستگاه ها و نهادها با همکاری، هماهنگی و همدلی در جهت مقابله با این ویروس بسیج شدند، که جا دارد از مجموعه تلاشهای دانشگاه علوم پزشکی استان بویژه کادر درمان شامل پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند و از هیچ کوشش و همتی دریغ نکردند، تقدیر و تشکر کنم و اساسا اقدامات جهادگونه این قشر زحمتکش در مقابله با بیماری کووید -۱۹ در تاریخ به یادگار خواهد ماند. وی ادامه داد: دستگاه قضائی استان هم متناسب با شرایط موجود و با عنایت به تأکیدات رئیس قوه قضائیه، در مورد اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد استانی ورود بموقع و جدی داشت و اقدامات گوناگونی را برنامه ریزی و به اجرا درآورد. دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه بیان نمود: متأسفانه زیرساخت های پزشکی، درمانی و بهداشتی استان متناسب با نیازهای شهروندان محترم نیست و از این حیث استان قزوین در شرایط عادی گرفتار مشکلاتی است و در شرایط بحرانی این مشکلات دوچندان می شود که ضروریست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ارتقا زیرساخت های درمانی استان قزوین تمهیداتی را بیاندیشد تا مردم شریف استان از امکانات مطلوب بهرمند شوند.
قاسمی با بیان این که استان قزوین در راه تردد ۱۱ استان کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: باوجود این که استان قزوین از بستر و زیرساخت های مناسب درمانی برخوردار نیست، اما اقدامات وسیع و قابل قبولی در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با مشارکت نیروهای مردمی، بسیج، گروه های جهادی و اقشار مختلف که در این حوزه فعال بودند، داشت و اگر این همدلی، همکاری و هماهنگی ها در استان به وجود نمی آمد، شاید استان قزوین با شرایطی بحرانی روبرو می شد. این مقام قضائی استان همینطور تصریح کرد: مهمترین اقدامی که از جانب دستگاه قضائی با عنایت به بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه انجام شد، اعطا مرخصی به زندانیانی بود که شرایط آزادی را داشتند و در زندان های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی وضعیت کنترل شد که بحمدالله با تلاشهای انجام شده، هیچ موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در زندان های قزوین مشاهده نشد و زندانیان آزاد شده هم از حیث وقوع جرایم، مشکلی را برای استان ایجاد نکردند. ایشان در ادامه تصریح کرد: دادستانی قزوین هم در جهت پیگیری مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و اجرای مفاد طرح فاصله گذاری اجتماعی، اقداماتی از قبیل برخورد با شایعه پراکنان ویروس کرونا در فضای مجازی، تشدید نظارت های بهداشتی، ممنوعیت عرضه قلیان، ممنوعیت تجمع به بهانه چهارشنبه آخر سال، پیشگیری از رجوع غیرضروری به مراجع قضائی و… را با صدور دستورات قضائی لازم و همکاری دستگاه های مربوطه، در سطح استان قزوین به اجرا درآورد. دادستان مرکز استان قزوین اظهار داشت: متأسفانه همیشه در شرایط بحرانی افرادی سودجو از فرصت بوجود آمده سوءاستفاده کرده و به دنبال منفعت طلبی شخصی هستند که دستگاه قضائی در این خصوص هم ورود بموقع داشت و از احتکار، گرانفروشی و عدم عرضه اقلام پزشکی و بهداشتی در استان جلوگیری و با متخلفان و محتکران برخورد و در مواردی پرونده قضائی تشکیل شد.
قاسمی اضافه کرد: در استان قزوین گشت های مشترک با حضور دادستانی، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و سایر دستگاه های ذیربط به منظور رعایت و اجرای تمامی پروتکل ها و شیوه نامه های ابلاغی از جانب وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تشکیل و در سطح جامعه بویژه در بحث نظارت بر فعالیت اصناف حضور فعال داشتند و با متخلفان برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمد. داستان قزوین در انتها تصریح کرد: امیدواریم با همراهی مردم و پیگیری مسؤلان و با عمل به سفارش های بهداشتی و پزشکی یاری رسان کادر درمان کشور باشیم تا هرچه سریعتر از انتشار بیشتر این ویروس جلوگیری و شاهد ریشه کن شدن آن در آینده ای نزدیک باشیم تا زندگی روزمره و اجتماعی مردم به حالت عادی بازگردد.