اجبار داروخانه ها به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به اجبار تمامی داروخانه ها در سرتاسر کشور به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک اظهار داشت: با اجرای این روش دارو به دست مصرف کنندگان واقعی می رسد و از کمبود آن جلوگیری می کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی با بیان این خبر اظهار نمود: داروخانه ها موظف می باشند سهمیه انسولین خویش را صرفاً در سامانه تیتک ثبت کرده و به فروش برسانند. با ثبت دارو در سامانه، فروش غیرمنطقی و خارج از چارچوب حذف می شود.

وی ادامه داد: در آینده هم با همکاری داروخانه ها عرضه بخش زیادی از داروهای گران قیمت که ارزبری بالایی دارند به تدریج برپایه ثبت در سامانه تیتک صورت خواهد گرفت؛ به این منظور در فاز بعدی داروهایی همچون ریتالین و IVIG هم با اجبار ثبت در سامانه تیتک عرضه می شوند.

وی تصریح کرد: در برنامه داریم که سهمیه داروخانه هایی که انسولین را در سامانه ثبت نمی کنند، قطع شود و در مراحل بعدی سایر اهرمهای قانونی برای پیشگیری از هرگونه سو استفاده بکار گرفته شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی ابراز امیدواری کرد: برای کنترل بیشتر داروهای گران قیمت و وارداتی که مشمول ارز دولتی، یارانه و یا بیمه می شوند، به تدریج همین سازوکار پیاده می شود تا ضمن نظارت بیشتر بر عرضه این داروها، از ایجاد کمبودهای احتمالی جلوگیری شود.