جدید ترین آمار جهانی همه گیری کرونا

به گزارش طب اصیل شمار مبتلایان به بیماری ˮکووید-۱۹ˮ ناشی از کروناویروس جدید در جهان تابحال به ۱۷۱ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۵۸۶ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۸۲ نفر هم بر اثر مبتلا شدن به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، همینطور بنابر تازه ترین آمارها تابحال ۱۵۴ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۹۰۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
آمریکا تابحال با بیشتر از ۳۴.۱ میلیون مبتلا و بیشتر از ۶۱۰ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۲۸.۳ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۶.۶ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۴۶۵ هزار و هند با بیشتر از ۳۳۵ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند. بعد از آنها هم کشورهای مکزیک، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده اند.
تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک بیشتر از ۲۲۳ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس هم از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تابحال بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. بعلاوه الان تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۶ هزار نفر عبور کرده است و در بین کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.
همینطور روسیه بیشتر از ۱۲۱ هزار، فرانسه بیشتر از ۱۰۹ هزار و آلمان هم بیشتر از ۸۹ هزار فوتی بر اثر مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده اند.
بعد از این کشورها کلمبیا با بیشتر از ۸۹ هزار، ایران با بیشتر از ۸۰ هزار، اسپانیا با بیشتر از ۷۹ هزار، آرژانتین با بیشتر از ۷۸ هزار، لهستان با بیشتر از ۷۳ هزار، پرو با بیشتر از ۶۹ هزار، آفریقای جنوبی با بیشتر از ۵۶ هزار، اندونزی با بیشتر از ۵۰ هزار و ۷۰۰، اوکراین با بیشتر از ۵۰ هزار و ۶۰۰ و ترکیه هم با بیشتر از ۴۷ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تابحال آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۳۸ مبتلا، ۶۱۰ هزار و ۴۳۶ قربانی
۲. هند: ۲۸ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۸۳۲ مبتلا، ۳۳۵ هزار و ۱۱۴ قربانی
۳. برزیل: ۱۶ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۷۲ مبتلا، ۴۶۵ هزار و ۳۱۲ قربانی
۴. فرانسه: پنج میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۷۲ مبتلا، ۱۰۹ هزار و ۶۶۲ قربانی
۵. ترکیه: پنج میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۱۶ مبتلا، ۴۷ هزار و ۶۵۶ قربانی
۶. روسیه: پنج میلیون و ۸۱ هزار و ۴۱۷ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۸۷۳ قربانی
۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۳۸ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۷۸۲ قربانی
۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۰۴ مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۲۲۱ قربانی
۹.آرژانتین: سه میلیون و ۸۱۷ هزار و ۱۳۹ مبتلا، ۷۸ هزار و ۷۳۳ قربانی
۱۰. آلمان: سه میلیون و ۶۹۲ هزار و ۹۰۸ مبتلا، ۸۹ هزار و ۳۱۶ قربانی
برپایه آمار فوق هم اکنون در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، کلمبیا، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، هلند، شیلی، کانادا، فیلیپین، عراق، رومانی، سوئد و بلژیک هم بیشتر از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع: