چهارهزار نفر در رضوانشهر واکسن نوبت اول کرونا را دریافت نمودند

فرماندار رضوانشهر اظهار داشت: تا حالا چهار هزار نفر از جمعیت هدف این شهرستان، واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کرده اند.
محمود قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با همه اقدامات و تلاش هایی که تا حالا در حوزه مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته، متأسفانه وارد پیک پنجم این بیماری شده ایم.
وی بیان کرد: تا کنون ۴ هزار نفر از جمعیت هدف در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر، واکسن نوبت اول و ۲ هزار و ۲۳۰ نفر هم نوبت دوم این واکسن را دریافت کرده اند.
فرماندار رضوانشهر با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اشاره کرد: هرگونه تعلل و کوتاهی در اجرای دستورالعمل ها و پروتکلهای بهداشتی، تجمع های بدون مجوز و تردد های غیر ضروری شرایط را درباب این بیماری خطرناک تر می کند و باید با آن بصورت جدی مقابله نمود.
وی با اشاره به رنگ بندی های اعلام شده از وضعیت کرونا در استان گیلان اظهار داشت: رضوانشهر در وضعیت زرد کرونائی قرار دارد که در صورت تغییر رنگ بندی اعمال محدودیت ها بیشتر خواهد شد و به شهروندان و مردم سفارش می شود برای پایداری این وضعیت نسبت به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.
فرماندار رضوانشهر با اشاره به الزامی بودن رعایت دستورالعمل های بهداشتی اضافه کرد: در ادارات و نهادها علاوه بر لزوم استفاده از ماسک توسط تمامی کارکنان، مراجعه کنندگان نیز باید این مساله را رعایت نمایند.
وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در کنار تولید محتوای رسانه ای درباب اهمیت مراعات سفارش ها، هشدارهای کافی درباره بیماری کرونا و خطرات عادی انگاری با بهره گیری از ظرفیت فضای رسانه ای، کارهای اقناعی رسانه ای انجام دهد.
قاسمی بیان کرد: به طور متوسط روزانه حدود ۳۰ مورد تست از مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان در این شهرستان بعمل می آید و هم اکنون ۳ نفر با علایم مثبت کرونا در بیمارستان شهدای رضوانشهر بستری هستند و ۴۲ نفر هم در دوره قرنطینه خانگی بسر می برند.
فرماندار رضوانشهر با اشاره به شکننده بودن وضعیت رنگبندی اعلام شده این شهرستان متذکر شد: در وضعیت فعلی از هرگونه مسافرت های غیر ضرور پرهیز شود.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.