استاندار سمنان: حفظ سلامت عزاداران حسینی در مقابل کرونا اولویت باشد

طب اصیل: ایرنا- استاندار سمنان اظهار داشت: حفظ سلامت و جان عزاداران حسینی در روزهای ماه محرم و در برگزاری مراسم و تجمع ها در مقابل مبتلاشدن به بیماری کرونا ضروری و در اولویت است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری اشاره کرد: در آستانه ماه محرم هستیم و به سبب تجمعات و مراسم متعدد، باید همکاریهای لازم با هیات های مذهبی تقویت شود تا شاهد پایین ترین میزان آلودگی به ویروس کرونا در میان عزاداران حسینی باشیم.
وی افزود: امروز مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان به خاطر مبتلاشدن به کرونا از دست دادیم که این مهم نشان از این دارد که همگان در این راه درحال جانفشانی هستند و باید بیش از پیش به بحث رعایت پروتکلهای بهداشتی توجه داشت.
آشناگر افزود: شیب صعودی مبتلاشدن به کرونا که در استان شکل گرفته ممکنست در بعضی نقاط استان تُندتر شود، پس باید فرمانداران بررسی نمایند تا در نقاطی که نیاز است، آمادگی لازم برای خدمات دهی پزشکی بموقع و فوری وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم با رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و توجه به ملزومات بهداشتی در روزهای محرم مراقب سلامت خود و خانواده های خود باشند چونکه حفظ جان عزاداران از اولویت هاست و فرمانداران بعنوان مسئولان امر باید در این خصوص به خوبی ورود کنند.
آشناگر گفت: فرمانداران در حوزه هماهنگی برای مراسم ماه محرم و عزاداری ورود جدی داشته و ضمن نشست با هیات های مذهبی و برگزاری شورای اجتماعی و تامین، باتوجه به ابلاغ دستورالعملی که برای این ایام آماده شده، برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
وی اشاره کرد: در وضعیت قرمز کرونائی هستیم و تمامی محدودیت هایی که برای رنگ بندی ها برمبنای پروتکل ها در نظر گرفته شده لازم الاجراست و باید با جدیت اعمال شود.
آشناگر اشاره کرد: دستگاه های متولی امر درباب اعمال محدودیت های کرونائی در استان باید بصورت جدی پای کار باشند و بر طبق دستورالعمل های ابلاغی، نسبت به اعمال محدودیت ها اقدام نمایند، کوتاهی در این عرصه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدیر خاطی مواخذه می شود.
استاندار سمنان اظهار داشت: گروه های نظارتی با اولویت واحد های صنفی و واحد های بزرگ، درباب نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و ضدعفونی و در اختیار قرار دادن مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مشتریان، به این بحث ورود کنند تا شاهد گسترش بیماری نباشیم.
‍ شرایط کرونا بحرانی تر از هر زمان دیگری است و نیاز به اقدامات ویژه دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز در این جلسه اظهار داشت: در این ایام بالاترین روند تصاعدی مبتلاشدن به بیماری از شروع دوره مقابله با بیماری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درحال رخ دادن است.
رضا چمن افزود: بطور متوسط در هر شبانه روز، بیش از ۱۸۵ نفر با تست مثبت کرونا شناسایی می شود، ۳۸۰ نفر با علایم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه می کنند و همین طور بطور متوسط ۶۲ نفر در هر شبانه روز در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بستری می شوند.
وی اشاره کرد: تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی با محدودیت های فراوان و کمبود اعتبارات مالی به سختی در حال انجام می باشد و کادر درمان و پزشکی نیز با خستگی، گرفتار فرسودگی شدند.
چمن بیان کرد: در بحث مقابله با کرونا، امروز به تعطیلی مطلق چند هفته ای بدون برگزاری هیچگونه فعالیتی نیازمندیم تا تنها برای اقدامات لازم و حیاتی با پیک پنجم این بیماری مقابله نماییم.
وی افزود: امروز دانشگاه های علوم پزشکی نیاز دارند تا منابع مالی جدید و اعتبارات لازم برای تقویت امور تزریق شود و توزیع واکسن و افزایش سرعت واکسیناسیون می تواند در کنترل شیوع بیماری کرونا موثر باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار داشت: مهم ترین قسمت فعالیت در بحث پیشگیری، واکسیناسیون جامعه است که هم اکنون ۵۸ هزار دُز واکسن در منطقه های تحت پوشش تزریق شده است که بدین سان ۲۳ درصد از جمعیت بالای بیست سال تحت پوشش این دانشگاه واکسینه شدند.
اکنون در استان سمنان شهرستان های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز تیره، شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان های سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان های میامی و آرادان زرد کرونائی هستند.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود: ۳۸۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته جان خودرا از دست دادند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، وزارت بهداشت اضافه کرد: مجموع جان باختگان بیماری کرونا در کشور به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسیده است. از روز گذشته تا امروز ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۴۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۵ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

منبع: