رییسی: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر و از اولویت های دولت می باشد

به گزارش طب اصیل رئیس جمهوری بعد از دریافت اولین دُز واکسن ایرانی «برکت»، اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر و از اولویت های دولت می باشد تا بتوانیم مقاومت عمومی مردم را برابر این ویروس و جهش های احتمالی بالا ببریم.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه با حضور در یک مرکز درمانی، اولین دُز واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرد.
رییس جمهوری بعد از دریافت واکسن برکت با تشکر از تلاش مجاهدانه کادر درمان برای صیانت از جان مردم، اظهار داشت: از همه دست اندرکاران تولید واکسن در کشور می خواهم که نهایت تلاش شان را برای تسریع در تولید واکسن به کار بگیرند.
رییسی اضافه کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به مسئولان مربوطه تاکید کرده ام و اینجا هم تکرار می کنم که همه توان خویش را برای واکسیناسیون عمومی پیش از رسیدن فصل سرما به کار بگیرند.
وی افزود: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب ناپذیر و از اولویت های دولت می باشد تا بتوانیم مقاومت عمومی مردم را در مقابل این ویروس و جهش های احتمالی که دارد، بالا ببریم.
رییس جمهوری اظهار نمود: هر میزان که امکان استفاده از واکسن داخلی فراهم بود، استفاده می نماییم و به هر مقدار که کمبود وجود داشت هم باید از خارج واکسن های معتبر وارد شود.
رییسی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه گزارش های دریافتی درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، نگران کننده است، خاطرنشان کرد: مردم حتما سفارش های بهداشتی عرضه شده را به صورت دقیق رعایت نمایند و مسئولان مربوطه هم تلاش کنند تا الزامات و زمینه اجرای کامل این دستورالعمل ها فراهم گردد.
واکسن کرونای برکت محصول تلاش محققان و دانشمندان جوان کشورمان است که از مدتی پیش مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرده و جمهوری اسلامی ایران با ساخت این واکسن به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل گشته است.

منبع: